IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всеки трети шофьор иска забрана на велосипедите по пътищата

Британско проучване установи враждебност между хората в колите и колоездачите

Ново проучване във Великобритания разкрива враждебност между групи участници в движението, като шофьорите смятат, че велосипедистите са безотговорни и получават твърде много финансиране, информира Аutoexpress.

 

dsc_9465.jpg

 

Един на всеки трима британски шофьори смята, че на велосипедистите трябва да бъде забранено да използват обществени пътища и да бъдат ограничени до велосипедни алеи. Според проучване на Yonder сред 12 000 шофьори един на всеки трима също така смята, че са отделени твърде много средства за велосипедна инфраструктура. Междувременно седем от 10 водачи смятат, че велосипедистите трябва да имат застраховка, за да карат по пътищата.

Проучването е направено преди предаването BBC Panorama да излъчи епизод, озаглавен „Ярост на пътя - коли срещу велосипеди“, който разглежда разделението между различните групи участници в движението. Говорейки пред BBC Panorama, ръководителят на Cycling UK - Дънкан Долимор каза: „Има цяла група хора, които никога не биха отишли на работа и не биха псували или жестикулирали към други хора, но понякога могат да го направят зад волана на колата си. Това наистина пречи на тези, които карат велосипед и ги отблъсква“.

 

8f845c663aa3acba87aa19232aaaa8bb-7ba86962.jpg

 

Правилата за движение по пътищата бяха актуализирани по-рано тази година с нова йерархия на участниците в движението, което даде на велосипедите по-голям приоритет пред автомобилите в определени ситуации и насърчи велосипедистите да карат в средата на своята лента.

Бившият транспортен министър Грант Шапс подготвяше законопроект за изравняване на отговорността за велосипедистите и водачите на автомобили в случай, че хора загинат при катастрофа по тяхна вина, което предполагаше и необходимост от регистрация и застраховка на велосипедите, но впоследствие се отказа от тази идея преди да напусне поста.

 

 

0 от 500
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мотористите са отделна тема. Там отново имаме над 90% недобросъвестни. Мотор в БГ се купува по 2 причини: за да се движи в града между колите, което е нарушение, или за лудо каране извън града, което е нарушение. Ако държавата не може и не желае да ги контролира, да се забраняват изцяло и да се приключва. И без това процентът в бг е нисък, но за съжаление расте, особено в градовете.
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето коментари са за велосипедисти в градски условия, без един който явно няма седалка... и препоръчва разни работи. Ще кажа, много са опасни на извънградско, тренират за тур дьо франс, ли не знам, но карат по двама, трима по ширина на платното. Казвам го от опит, и то такива с екипи, спортни колелета и тн. Взимаш завой и се натрисаш на двама един до друг. Понеже нищо няма да се промени, ако има такъв спортист тук, нека да го има предвид. А и разликата в скоростта е огромна...
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Застраховки, каски, светлоотразителни жилетки, фарове и котешки очи нощем и права и задължения съгласно ЗДП и ППЗДП.Велосипедалите карат като бесни по тротоарите, не слизат от велосипедите, когато пресичат на пешеходна пътека и при светофар, смятат се за безсмъртни и че някой трябва да ги пази.Всички трябва да са равни на пътя!
  • #9
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Борисов ( преди 1 година )
    Време е велосипедите да отидат при каруците.
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Fred Aster ( преди 1 година )
    Номер 8, я го обясни това на мотористите, за да видим какво ще те посъветват.
  • #7
    10 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    велосипедистите мотоциклитистите и тротинетките нямат място на пътя така както автомобилите не се движат по тротоарите и велоалеите и най вече задължително гражданска отговорност и всички последствия като участници в движението
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Propov ( преди 1 година )
    Щом ще се движи на пътното платно, значи е участник в движението. Съответно трбява да е наясно какви са му правата и ОТГОВРНОСТИТЕ към останалите участници в движението. Да минава обучение и да има санкции за безотговорно и опасно поведение. Да има и застраховка, защото може да предизвика ПТП с големи последствия и щетите трябва да се покрият. Така е законно, морално, справедливо и демократично. Нали трябва да сме равни пред закона, а в момента *** закон не ги лови.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Холандия и Дания са му хванали цаката.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    до #3 ( преди 1 година )
    Джеди, виждам, че си пораснало дете и поради тази причина за теб едно дилдо от големите! Колкото до конфликта между коли и колеюета, то ми се струва, че за пореден път се създават разделения, за да могат различни групи на обществото да бъдат в конфликт и да се карат, а когато двама се карат, винаги някой трети печели. Този някой е същият, който е предизвикал конфликта. Как до сега нямаше конфликт, а сега изведнъж се получи. Замислете се! Някой има интерес да отклони вниманието от важното...
  • #3
    5 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    колелета само за децата до пубертета като видя каравани и автомобили с накачени колелета не ми го побира съзнанието някакви недоизживяни детски мечти на миташки "татко каза че ще ми ми купи куео ама друг път"