IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всеки трети шофьор иска забрана на велосипедите по пътищата

Британско проучване установи враждебност между хората в колите и колоездачите

Ново проучване във Великобритания разкрива враждебност между групи участници в движението, като шофьорите смятат, че велосипедистите са безотговорни и получават твърде много финансиране, информира Аutoexpress.

 

dsc_9465.jpg

 

Един на всеки трима британски шофьори смята, че на велосипедистите трябва да бъде забранено да използват обществени пътища и да бъдат ограничени до велосипедни алеи. Според проучване на Yonder сред 12 000 шофьори един на всеки трима също така смята, че са отделени твърде много средства за велосипедна инфраструктура. Междувременно седем от 10 водачи смятат, че велосипедистите трябва да имат застраховка, за да карат по пътищата.

Проучването е направено преди предаването BBC Panorama да излъчи епизод, озаглавен „Ярост на пътя - коли срещу велосипеди“, който разглежда разделението между различните групи участници в движението. Говорейки пред BBC Panorama, ръководителят на Cycling UK - Дънкан Долимор каза: „Има цяла група хора, които никога не биха отишли на работа и не биха псували или жестикулирали към други хора, но понякога могат да го направят зад волана на колата си. Това наистина пречи на тези, които карат велосипед и ги отблъсква“.

 

8f845c663aa3acba87aa19232aaaa8bb-7ba86962.jpg

 

Правилата за движение по пътищата бяха актуализирани по-рано тази година с нова йерархия на участниците в движението, което даде на велосипедите по-голям приоритет пред автомобилите в определени ситуации и насърчи велосипедистите да карат в средата на своята лента.

Бившият транспортен министър Грант Шапс подготвяше законопроект за изравняване на отговорността за велосипедистите и водачите на автомобили в случай, че хора загинат при катастрофа по тяхна вина, което предполагаше и необходимост от регистрация и застраховка на велосипедите, но впоследствие се отказа от тази идея преди да напусне поста.

 

 

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    Всеки има право на избор. В същото време, трябва да е готов да поеме отговорност за действията си. Велосипедистите са пешеходци под прикритие. Велосипеда е пътно превозно средство и и управлението му по пътищата трябва да става само от хора способни да спазват правилата за това. Демек " книжка за велосипед" след изпит. До тогава, никакви пътища! Паркове, градини, алеи, планини са за тях. Пълна лудост са обособените в пътя алеи за велосипедисти, дето щъкат навсякъде изненадващо.
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гошко ( преди 1 година )
    До #20Голям си бе, бравос, глоба и готово, а? А тия джигити с колите, които не признават никакви правила нито в града, нито извън него? Откъде накъде ти ще имаш право да летиш с два тона желязо и пушещ ауспух навсякъде, а за другите - йок? Колите трябва да се ограничат навсякъде по света, а не да се увеличават, защото тоя мързел, който е налегнал хората ги убива, до магазина с кола ходете, щото да не заслабнете...
  • #20
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Алито от София ( преди 1 година )
    Разбира се че колоездачите нямат място на пътя, говорим за България, те карат все едно че пътя е техен, да и направят велоалеи и да си джиткат колко искат, но не и да пречат на движението, а и у паркове, градинки и главни пешеходни улици да нямат право да карат, нито велосипеди, нито електрички, кой кара, стоп и глоба 100 лв на място или конфискация
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    КметеАми камионите дето разнасят всичко ще си купуваш от магазина кво да ги правим ,а кажи? Стоката и нея ли на *** да я разнасяме? Пътно платно е за движение на МПС, ТРОТОАР е за пешеходци. Ако пешеходците слязат на пътя, начи МПС да де качват на тротоарите. Там дето си кмет, може да пробваш тая схема. Ако проработи - ЕВАЛА КМЕТЕ! Ако не проработи - Да го свиркаш. Тъй де, приклялай и бъди готов да го свиркаш, щото идеите ти са ***.
  • #18
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Кмет ( преди 1 година )
    Коли с по-малко от трима души нямат място на пътя! Велосипедисти и пешеходци с пълно предимство. Ако го закачиш, дори предсмъртно писмо да има в джоба, че се мята умишлено, ти си вътре. Градовете са за хората, не за колите! Ще влачи 2 тона желязо с 20 тона смог след себе си, за да иде на работа, където си клати т.шацuте цял ден. Да, ама не.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 15 - Как да е лесно, като по-важно е да се издават възможно най-много разрешителни за строеж с максимални строителни параметри? Кой го е грижа за градоустройство?
  • #16
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Но като участник в движението, за всички велосипеди и тротинетки, трябва да има изисквания и глоби. Каски, "котешки" очи, къде се движат и дали са употребили алкохол/наркотици. Защото пиян велосипедист или такъв с тротинетка, също може да навреди много!
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Според мен е трудно и скъпо да се изгради отделна инфраструктура за велосипеди и тротинетки. То за пешеходците няма тротоари. Но децата и част от възрастните са много безотговорни. И докато децата е разбираемо донякъде, за възрастните - не. Разминах се с велосипедист една вечер "на косъм" в завод - с черно колело, без улични лампи, с черни дрехи. Добре, че каплите отразиха малко светлина, че да кривна.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Логично е конструктивно заложенята скорост на обикновен велосопед не позволява да се движи наравно с мпс по пътната мрежа
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В града по някога прекаляват, но също е резултат от лоша инфраструктура и необмислени архитектурни решения