IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Растящите разходи за енергия застрашават бъдещето на електромобилите

Шефовете на индустрията в Германия са притеснени, че колите на ток стават все по-малко привлекателни за потребителите

Скорошните покачвания на цената на електроенергията правят закупуването на електрически автомобили все по-малко привлекателно, а повишаването на цените на електроенергията, както и на разходите и наличността на суровини, хроничният недостиг на части и широко разпространеното намаляване на разполагаемия доход оказват значително влияние върху производството и продажбите на автомобили.


електромобили


Ако тенденцията продължи, има също така опасения, че ще има косвен ефект върху инвеститорите, които няма да имат стимули да изграждат съоръжения за зареждане, което още повече ще направи електрическите автомобили непривлекателни - защото биха били по-непрактични за ежедневно предвижване.
Доскоро притежаването на електрически автомобили набираше все по-голяма привлекателност с нарастването на цената на бензина. Но след неотдавнашното покачване на цените на електроенергията - в Германия с около една трета в сравнение с преди година - тази ценова разлика се сви значително.

Собствениците на електрически автомобили, независимо дали зареждат колите си у дома или чрез договори с оператори за зареждане, виждат покачване на цените от 10% или повече. Очаква се и по-нататъшно покачване на цените, поради факта, че цената на електроенергията е свързана с тази на газа, който става все по-оскъден, след като Русия спря доставките на газ за Европа.

Allego, един от най-големите оператори на зарядни станции в Германия, повиши цените си в началото от 43 цента за киловатчас на 47 цента. Експресното зареждане, чрез непрекъснат ток пък се повиши от 65 на 70 цента за киловатчас, докато най-бързото, така нареченото ултрабързо зареждане, се повиши от 68 цента на 75 цента за киловатчас.

електромобили

Дискаунт супермаркети, вериги за домашни любимци и магазини за мебели, които доскоро предлагаха на клиентите безплатно зареждане, докато пазаруват, сега въвеждат такси. Според автомобилния икономист Щефан Брацел това е непосредствена заплаха за индустрията.

„Експлозията на цените на електроенергията може да се окаже сериозна опасност за прехода на превозните средства и трябва да бъдем адски внимателни по отношение на това“, каза той пред германските медии. „Ако електрическите автомобили станат по-скъпи за използване, нарастването на електрическата мобилност е застрашено от колапс, защото едва ли някой ще си купи електрическа кола“, казва още Брацел, който е и основател на Центъра за управление на автомобили (CAM).

Той и други защитници на електрически автомобили сега призовават германското правителство да гарантира, че цената на електроенергията ще остане под цената на бензина, което според тях е от решаващо значение за бъдещето на електрическите автомобили. „Електрическите автомобили губят чара си“, написа Хелена Уисбърт, директор на базирания в Дуисбург Център за автомобилни изследвания, в неотдавнашен коментар за икономическия всекидневник Handelsblatt.


електромобили


И още нещо, свързано с Германия. Държавните субсидии за електрически автомобили ще бъдат намалени наполовина до 4500 евро от 2023 г., докато купувачите на plug-in хибриди, които в момента получават бонус от 6 750 евро, вече няма да бъдат подпомагани. Общата сума на наличните пари трябва да бъде ограничена до 2.5 милиарда евро, достатъчни за покриване на бонуси за само 400 000 електрически коли - по-малко от 1% от колите по германските пътища.

Наблюдатели от индустрията казват, че не вярват, че планираната реформа на ЕС, която би отделила цената на електроенергията от тази на газа, ще се случи достатъчно бързо. Едно предложение, което може да бъде приложено относително бързо, е да се увеличи данъкът върху превозните средства за дизеловите и бензиновите автомобили. В момента електрическите автомобили не отговарят на изискванията за данък върху превозните средства. Те също така могат да използват бус ленти и места за паркиране, недостъпни за неелектрически автомобили. Това обаче е изкуствена мярка, която едва ли би имала сериозен ефект.


0 от 500
  • #51
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Абе шминтири, я кажи според теб колко цикъла живот имаха батериите преди 15 години и колко цикъла живот имат новите батерии 4680, с които тесла произвежда модел У в Тексас?Знам, че няма да отговориш затова ще отговоря вместо тебе като отговора е и към попа. Животът на батериите не се измерва в години а в цикли заряд/разряд.Едно време най-добрите батерии имаха 400 цикъла заряд и капацитета им падаше под 80% от първоначалния. Сегашните имат 10 000 цикъла живот, а масовите поне 2-5 000
  • #50
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    гледам и не вярвам на ушите си ми слънцето и то е руско самия свети путин свети над земята и ви облъчва с простотиите си отрдругата страна на атлантика свети друго слънце свети мъск то затова е конфликта в украйна кое слънце да свети над земята денонощно и целогодишно че да има руский мир лошо ще е ако двете слънца се срещнат на някоя орбита и дадат на късо тогава ще е мрачно и студено
  • #49
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Комунистите газ ще пикаете след разпада на ***.
  • #48
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 47 ( преди 1 година )
    Поредната дезинформация смей се на лъжите си. Друг газ освен руски не съществува всичко което идва от САЩ, Норвегия, Алжир, Азербайджан, местния добив и той всичкия газ е руски а ВЕИ от година на година все повече намалят нали така путинофиле
  • #47
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чета либерастите екектричари и ми е смешно. Всичкото газ по танкери и по тръби около Европа та е руски. Както се оказаха танкери те на Кирчо от американски ВПГ се оказаха руски.... Всичкото подчертавам. Путин ви държи за мъдете не е под леглото. Сега британците махат най големия си вятърен парк щото променливо е времето не слуша да дава река от ток....
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До попчето ( преди 1 година )
    Ако се правеше на 7-8 години смяната нямаше стандартно да дават по 8 години гаранция а Тойота - 10 години и принципно е възможно и за 3-4 години да я смениш ако караш по 100 000 км годишно с малка батерия
  • #45
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Смяната на батериите, която се прави на 7-8 години, все още не е ударила по джобовете на собствениците...15-20.000 долара за Тесла и 10-15.000 долара за останалите...в момента цената е около 130 долара за kwh, без стойността за монтаж...обратно на очакванията (че ще падне под 100 долара), цената продължава да се покачва...след бума на лития, се очаква цена от 150 долара...
  • #44
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Безпрецедентна гаранция в България. Dongfeng предлага възможност за гаранционни пакети с удължено покритие до 12 години. Заводската гаранция на автомобили с модели 580 и IX5 е 7 години или 150 000 км. E3 8 години гаранция на батерията. K01H, EV18 и EV200 2 години без ограничение в пробега. ХАХА! Че дори китайците ви дават 8 години гаранция за батерията?!?
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Трансмисията и електрическия двигател издържат няколко пъти повече отколкото ДВГ аналозите. Ама нали сте гении. И остава само въпроса за батериите. Същите батерии, които поевтиняха с 97%.
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    90% в Норвегия, 40% в Калифорния, 25% в Китай, 20% в ЕС. Толкова за дела на електричките. А дори при нас вече има евтини модели. Но вие 20 или 30 бона накуп никога няма да видите.