Още от 50-те години Renault е един от символите на достъпния автомобил. Но сега и самият шеф на френската марка ни казва в прав текст, че евтините коли са останали в миналото, и че в бъдеще достъпната мобилност ще означава наем или абонамент, вместо покупка. Automedia.bg разговаря с Фабрис Камболив, новия главен оперативен директор на Renault, по време на автомобилния салон в Париж.

54-годишният Камболив заема поста от юли тази година и на практика ръководи марката Renault, отговаряйки единствено пред Лука ди Мео, главния изпълнителен директор на цялата група. Попитахме го също какво ще стане с пазари като България, когато спре производството на традиционни модели като Megane, какви са шансовете товарният транспорт да мине изцяло на водород, и има ли спасение от рекордните цени на суровини като никела и кобалта. Ето какво ни отговори Фабрис Камболив, като са цитирани и някои въпроси на медии от други страни.
11 въпроса към Фабрис Камболив (ГАЛЕРИЯ):
"Не мисля, че трябва да придаваме чак такава тежест на големите пазари в Европа - на Франция, Германия, Испания и Италия. За мен по-важното в момента е, първо, да намалим значително разнообразието в гамата си. Ако гледаме електромобилите, ние ще имаме само два модела в Б-сегмента - Renault 4 и Renault 5, и два модела в С-сегмента - Megane E-Tech и Sceniс. По-нататък ще видим. Това ще ни позволи по-добре да се фокусираме върху силните си страни.
Втората ни задача е да засилим географското си разнообразие. Връщайки се към въпроса ви, от десетте най-големи пазара на Renault в момента шест са извън Европа: Бразилия, Турция, Аржентина, Колумбия, Индия, Южна Корея.
Първоначалният ни фокус беше Европа, за да преобразим гамата си и да направим прехода към електрическо задвижване. Сега фокусът ни ще бъде към Южна Америка и към други големи пазари като Турция, Мароко, Южна Корея".
НА СНИМКАТА: Шефът на групата Renault Лука де Мео с електрическото Renault 4


0