Още от 50-те години Renault е един от символите на достъпния автомобил. Но сега и самият шеф на френската марка ни казва в прав текст, че евтините коли са останали в миналото, и че в бъдеще достъпната мобилност ще означава наем или абонамент, вместо покупка. Automedia.bg разговаря с Фабрис Камболив, новия главен оперативен директор на Renault, по време на автомобилния салон в Париж.

54-годишният Камболив заема поста от юли тази година и на практика ръководи марката Renault, отговаряйки единствено пред Лука ди Мео, главния изпълнителен директор на цялата група. Попитахме го също какво ще стане с пазари като България, когато спре производството на традиционни модели като Megane, какви са шансовете товарният транспорт да мине изцяло на водород, и има ли спасение от рекордните цени на суровини като никела и кобалта. Ето какво ни отговори Фабрис Камболив, като са цитирани и някои въпроси на медии от други страни.
11 въпроса към Фабрис Камболив (ГАЛЕРИЯ):
"Тук има два отговора. Първо, нужно ли е всяка година да продаваме все повече автомобили, за да бъдем печеливши? Не съм убеден. За мен трябва преди всичко да сме гъвкави и адаптивни. Планът ни за развитие не е основан на увеличаване на обемите, а по-скоро на това как да използваме максимално стойността на колата през целия й жизнен цикъл. Това може да стане чрез финансови продукти, чрез продаване на мобилността, вместо на самата кола, чрез бизнеса с употребявани автомобили, чрез рециклиране... Електромобилите ни дават възможност за един изцяло различен бизнес модел, който не беше възможен при колите с вътрешно горене.
НА СНИМКАТА: Електрическото Renault Megane E-Tech


0