Още от 50-те години Renault е един от символите на достъпния автомобил. Но сега и самият шеф на френската марка ни казва в прав текст, че евтините коли са останали в миналото, и че в бъдеще достъпната мобилност ще означава наем или абонамент, вместо покупка. Automedia.bg разговаря с Фабрис Камболив, новия главен оперативен директор на Renault, по време на автомобилния салон в Париж.
54-годишният Камболив заема поста от юли тази година и на практика ръководи марката Renault, отговаряйки единствено пред Лука ди Мео, главния изпълнителен директор на цялата група. Попитахме го също какво ще стане с пазари като България, когато спре производството на традиционни модели като Megane, какви са шансовете товарният транспорт да мине изцяло на водород, и има ли спасение от рекордните цени на суровини като никела и кобалта. Ето какво ни отговори Фабрис Камболив, като са цитирани и някои въпроси на медии от други страни.
11 въпроса към Фабрис Камболив (ГАЛЕРИЯ):
"Става дума дори за нещо повече от наеми. Виждаме, че нуждата от мобилност се променя. На някои места хората вече са готови да платят може би малко повече, но за по-кратък период, вместо да се ангажират с цялостно придобиване на автомобил. Затова сме готови да отворим финансовите си услуги към много различни потребителски нужди. Абонаментните схеми например са модел, който със сигурност трябва да предложим в бъдеще. Имаме подобна услуга в Испания чрез Zity, и планираме да я разширим към много други пазари в Европа."
НА СНИМКАТА: Zity, стартиралата от Испания схема за електромобили под наем, която вече се разпростря и в други страни