Още от 50-те години Renault е един от символите на достъпния автомобил. Но сега и самият шеф на френската марка ни казва в прав текст, че евтините коли са останали в миналото, и че в бъдеще достъпната мобилност ще означава наем или абонамент, вместо покупка. Automedia.bg разговаря с Фабрис Камболив, новия главен оперативен директор на Renault, по време на автомобилния салон в Париж.
54-годишният Камболив заема поста от юли тази година и на практика ръководи марката Renault, отговаряйки единствено пред Лука ди Мео, главния изпълнителен директор на цялата група. Попитахме го също какво ще стане с пазари като България, когато спре производството на традиционни модели като Megane, какви са шансовете товарният транспорт да мине изцяло на водород, и има ли спасение от рекордните цени на суровини като никела и кобалта. Ето какво ни отговори Фабрис Камболив, като са цитирани и някои въпроси на медии от други страни.
11 въпроса към Фабрис Камболив (ГАЛЕРИЯ):
"Не съм човекът, който прави регулациите. Всеки говори за цената на електромобилите. Но виждаме, че остатъчната стойност на електромобилите също расте по-бързо от тази на останалите технологии. А високата остатъчна стойност ни позволява да предложим по-изгодни месечни вноски.
Иначе мисля, че и занапред автомобилите ще останат скъпи. Но имаме възможности да продаваме мобилността като услуга на подходящата цена. Затова искам да развиваме абонаменти, да използваме мрежата си за по-активна политика към употребяваните автомобили.
Не знам забелязали ли сте на вашите пазари, но в момента например предлагането на употребявани Renault Zoe е минимално. Намират се само отделни бройки, и то на доста завишени цени. Ако развием мрежата си за употребявани автомобили и съответните финансови продукти към нея, можем да предложим наистина достъпна мобилност и в бъдеще. Вноската за 4-годишно Zoe може да е около 200 евро на месец".
НА СНИМКАТА: Фабрис Камболив разговаря с представители на европейски медии, включително и Automedia.bg