Още от 50-те години Renault е един от символите на достъпния автомобил. Но сега и самият шеф на френската марка ни казва в прав текст, че евтините коли са останали в миналото, и че в бъдеще достъпната мобилност ще означава наем или абонамент, вместо покупка. Automedia.bg разговаря с Фабрис Камболив, новия главен оперативен директор на Renault, по време на автомобилния салон в Париж.
54-годишният Камболив заема поста от юли тази година и на практика ръководи марката Renault, отговаряйки единствено пред Лука ди Мео, главния изпълнителен директор на цялата група. Попитахме го също какво ще стане с пазари като България, когато спре производството на традиционни модели като Megane, какви са шансовете товарният транспорт да мине изцяло на водород, и има ли спасение от рекордните цени на суровини като никела и кобалта. Ето какво ни отговори Фабрис Камболив, като са цитирани и някои въпроси на медии от други страни.
11 въпроса към Фабрис Камболив (ГАЛЕРИЯ):
"Не знам дали сме обещавали достъпна гама. Онова, което казах, е, че искаме да присъстваме в Б-сегмента с чисто електрическите Renault 4 и Renault 5. Досега голямата ни офанзива беше в С-сегмента, с Megane E-Tech, Arkana, Austral и, в бъдеще, с новите Scenic и Kangoo. След тази първа фаза искаме да се върнем към Б-сегмента и да преразгледаме стратегията си за него, защото този сегмент е исторически много силен за Renault.
Ако питате за цените на Renault 4 и Renault 5, ние все още не сме ги определили. Първо, защото средата е много променлива и силно зависи от цените на суровините. И второ, защото в момента в Европа ние продаваме 80% от колите си чрез финансови продукти - и около четири пети от тях са с остатъчна стойност в края на договора. В тази ситуация по-важното не е стартовата цена, а месечната вноска. В момента за Б-сегмента тя е средно около 300 евро, за С-сегмента - около 400 евро".
НА СНИМКАТА: Бъдещото електрическо Renault 5