IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault ще печели 2,3 млрд. евро годишно от коли втора ръка

Компанията обяви нова стратегия за рециклиране на автомобили (ВИДЕО)

Френската компания Renault обяви нова стратегия – рециклиране на автомобили. Французите не откриват топлата вода в случая, но досега нито един автомобилен производител не е декларирал глобална фирмена политика за рециклирането на стари коли. Старите автомобили като цяло се използват за резервни части или се унищожават в специални депа.

 

Screenshot 2022-10-15 082231

 

За изпълнението на новата стратегия Renault обяви основаването на „The Future Is NEUTRAL“ - дъщерно дружество, което ще се фокусира изцяло върху рециклирането на автомобили и използването на набавените от тях резервни части. Това ще бъде производство със затворен цикъл, като според предварителните оценки компанията ще може да печели около 2,3 милиарда евро всяка година от ново производство и оперативен марж от повече от 10 процента до 2030 г.

Компанията вижда трансформацията на автомобилната индустрия в екологично неутрален бизнес като основна цел на новото начинание. Според експертите на френската марка съвременните автомобили са съставени 85 процента от части, които са подходящи за рециклиране. Около 11 милиона автомобила се извеждат от експлоатация годишно само в ЕС и това е златна мина от материали, които в момента не се използват адекватно според Renault. Всеки от тях може да се използва повторно, като по този начин се намаляват щетите, причинени на околната среда. 

 


„В автомобилния сектор първият недостатъчно експлоатиран ресурс е самата кола - заяви Жан-Филип Башо, главен изпълнителен директор на The Future Is NEUTRAL. - Този нов субект има за цел да тласне автомобилната индустрия към неутралност на ресурсите, извличайки от всяко превозно средство възможно най-голямото количество материал, необходим за производството на нов модел.“

Компанията планира да рециклира и автомобилни батерии, като така стане първият европейски лидер в рециклирането им със затворен цикъл. Така Renault се надява, че The Future Is NEUTRAL ще бъде привлекателен доставчик на батерии, който може да подписва договори и с други производители.  

„Ние правим още една стъпка в нашия исторически ангажимент към кръговата икономика - каза изпълнителният директор на Renault Group - Лука де Мео. - Нашата амбиция е да пренесем рециклирането в нова ера и да станем европейски лидер в автомобилната кръгова икономика.“

 

cb1c16116052becc96744da5812873ae-renault-truck

 

През септември компанията за производство на камиони Renault Trucks обяви създаването на завод, който ще произвежда части втора употреба. Във фабриката в град Венисиу (Vénissieux) старите камиони ще бъдат разглобени, ще бъдат премахнати компонентите, идентифицирани преди това като подходящи за повторна употреба - двигател, скоростна кутия, кабина, резервоар за гориво, брони, дефлектори и др. След като бъдат отстранени, останалите части ще бъдат рециклирани и пуснати отново на пазара.

 

 

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 10. Бълнуваш. Оттук насетне десетилетия никой няма да иска да инвестира в Русия. Именно заради този риск, че инвестицията му може да остане на сухо, само защото Путин от бункера играе Age of empires.
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе щом евро-*** измислиха, че руснаците взимат чипове от перални и правят танкове и ракети, защо да не измислят и такава глупост да ползват частите от стари коли за направата на нови. Колко милиарда щели да печелят, но не казват колко стотици милиарда губят и згубиха, като напуснаха Русия. След време ще се молят да се върнат, но ще се наложи да платят висока цена за това, че слушат господарите си кравари.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Те навярно имат някакъв план, но не разбирам как ще преизползват компонентите. Все пак на всеки 7-8 години променят моделите и съответно част от техниката вътре в самите МПС-а. Как ще разберат кое да запазят, защото ще е нужно и кое не, защото интереса ще е малък, пък ще заема пространство в склад. Дано да покажат повече детайли, а не само рекламни филмчета. За камионите не му разбирам, дано някой да напише повече за тях. А за електрическите коли не ми се мисли...
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много по-пълноценно и ефективно е производителят да има програма за рециклиране от колкото разните случайни пунктове за скраб където източват антифриза направо в нивата, фреона от климатика го отнася вятъра и всичко е без минимален еко контрол
  • #7
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Че то ... ( преди 1 година )
    рено още от завода става само за скраб!
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Работата е ясна по малко енергия се използвя за рециклиране отколкото за производство на нови части.Елиминира се добивът и отчистването на нови руди
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 и 3 ( преди 1 година )
    А вие като четете, помните ли?"Французите съобщават, че през последните пет години компанията инвестира в кръговата икономика, прилагайки тристранен подход, който се състои в регенериране, ПОВТОРНО ИЗПОЛЗВАНЕ И РЕЦИКЛИРАНЕ на ИЗПОЛЗВАНИ КАМИОНИ. Renault Trucks извършва множество инициативи за удължаване на живота на превозните средства, КОИТО ПРОДАВА.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как се произвеждат части втора ръка??? Фрапантни глупости пишете!
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    "завод, който ще произвежда части втора употреба"?!? Нито е завод, нито произвежда - според статията разглобяват и отделят годните за повторна употреба
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    До1 ( преди 1 година )
    Съмнявам се че сте прочели статията изобщо преди да напишете коментара ...