IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Употребявани коли от Германия се оказват... от Африка

Анализът е за Чехия и обхваща над 417 000 автомобила втора ръка

Всяка 20-а употребявана кола, която се продава в Чехия като местна, всъщност идва от чужбина. При вносните коли произходът се фалшифицира дори на всяка пета кола. Това са данни от анализ на Cebia, който сравнява рекламирания и действителния произход на 417 866 употребявани автомобила, продадени между януари 2021 г. и май 2022-а, съобщава Аuto.cz.

 

Screenshot 2022-10-08 111530

 

В същото време автомобили с фалшиво посочен чешки произход идват от почти всички краища на света. „Освен тези, които са направени за Германия, Словакия, Австрия или Франция, открихме и много от страните от Източна и Югоизточна Европа. Особено от Полша, Унгария, Русия, Хърватия, Беларус или Украйна“, описва резултатите от обширния анализ Мартин Пайер, директор на компанията Cebia, която асистира на шофьорите да се борят с нелоялните практики при продажбата на употребявани автомобили.

Истинският произход на някои коли обаче се крие и в неевропейски страни. Има машини, които идват например от Северна Африка и най-вече от Алжир, Мароко или Египет. Но дори търговците, а и собствениците смятаха (и вероятно все още смятат), че са регистрирани само в Чехия през целия период на тяхната експлоатация. Проучването на други автомобили води чак до Централна и Южна Америка и до страни като Мексико, Никарагуа, Доминиканска република, Френска Гвиана, Аржентина и Чили.

 

Screenshot 2022-10-08 111633

 

„Открихме и автомобил, който беше рекламиран като чешки, но всъщност беше направен за тихоокеанския остров Нова Каледония“ допълва Пайер. Сред внесените има и такива с произход от страните в Персийския залив, включително Катар или Саудитска Арабия, или от държави в Източна Азия.

По правило истинската страна на произход на автомобила не може да бъде определена лесно. Защото може да включва последната страна на внос, където обаче превозното средство може да е регистрирано само с определена цел, така че да може да бъде декларирано, например с немски произход. Въпреки това може да се проследи „живота“ на колата.

 

20150720hasznaltauto-kerekedes1

 

Сред най-често срещаните измами при продажбата на употребявани автомобили е укриването на катастрофи, следвано от фалшифицирането на изминатия пробег. Прикриването на истинския произход се нарежда на трето място според Мартин Пайер, който съветва купувачите да се обръщат към реномирани и доказани търговци и винаги да проверяват историята на автомобила.

 

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фифи ( преди 1 година )
    Май забравихте за разчленените коли от запад карани в Украйна или Русия и зглобявани наново там и продавани
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Аз купувам само кола произход Кореком с конвертируема рубла от Коми.
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тва са леко глупости. В Чехия автомобил под действащия евро стандарт, не може да се регистрира. Съответно под евро6 няма вариант или това са автомобили на по макс 3-4години.
  • #8
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    Кола втора употреба=НИКОГА !!!
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 година )
    До 6 : Прав си,ще Регистрираш някоя африканска Шкода в Германия, където подготовката и проверките по регистрация са толкова скъпи стриктни, че ще надхвърлят цената на колата. Такива далавери стават в страни като Русия и подобни на нея азиатски вилаети.
  • #6
    38 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Абе къде ще им излезе сметката да мъкнат коли от Африка , я стига! Някой скъп премиум вероятно , ама те са малко и не определят пазара. Пише 1 от 20 е от чужбина, от Африка са вероятно 1 на 100. Плашите глупаците с търсене на сензации в заглавията. Аматьорски номера.
  • #5
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ръжда няма да имат но нивото на защита против корозия може да е много по ниско и за една зима да цъфне
  • #4
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Cobra ( преди 1 година )
    До #1 Не е сигурно това за ръждата. Но пък е сигурно, че са за горещ климат, което може да има отношение към парно, климатик, версия на двигател за горещ климат, съответно по-трудно палене при ниски температури. И изобщо вероятно и други неща съобразени с климата.
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В пустинята пясък имаш даже и в ***,какво остава за един двигател ;)
  • #2
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много по-зле е африканска кола поради много причини които който разбира ги знае.