IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Внимавайте при покупка на коли втора ръка от САЩ!

Поне половината от наводнените от урагана „Иън“ автомобили са вече на пазара

Мощният ураган „Иън“, който помете крайбрежието на Флорида в САЩ в края на септември нанесе катастрофални щети. Бурните ветрове и поройните дъждове предизвикаха мащабни наводнения, в които жертви станаха и стотици хиляди автомобили. Компанията CARFAX, Inc. която предоставя услуги за историята на превозните средства за употребявани автомобили и лекотоварни камиони за американски, британски и канадски потребители, информира, че повредените коли от урагана вече се продават.

 

25e7bf769dcb2a33099ca95af56a57f8-flood-unsplash

 

Според изчисленията на CARFAX има около 358 000 поразени коли от стихията, голяма част от тях са били наводнени. И 50% от тях се връщат на вторичния пазар. „Виждаме тези наводнени коли, те се появяват в цялата страна, излагайки на риск нищо неподозиращите купувачи - казва Емили Вос, говорител на CARFAX - Козметично тези коли може да изглеждат страхотно, но ако не знаете какво да търсите, е почти невъзможно да разберете, че буквално гният отвътре навън.“

В България има периодичен внос на коли втора употреба от САЩ, което трябва да изостри вниманието и на купувачите у нас да проучат историята на колата, ако планират такава сделка. Щатите Тексас и Флорида са водещи по брой на повредени от наводненията автомобили, но изследването на CARFAX показва, че те се появяват и в места, където е нямало наводнения.

 

6f56df3371dba54d5db4e34321bccbb0-mclaren-p1-uragano-ian-1024x776

 

„Тези превозни средства трябва да бъдат отписани от застрахователните компании и продадени за скрап или за части, но има хора, които се опитват да ги ремонтират“, каза пред FOX Weather Робърт Синклер, говорител на Американската автомобилна асоциация (AAA) - Ако са били наводнени, особено от солена вода, това може да причини огромен брой проблеми в електрическата система и да повреди много тежко автомобила. Въпреки това може да заработи отново, но няма да продължи много дълго.“

Застрахователните компании в САЩ все още изчисляват броя на превозните средства, унищожени от урагана, но също така предупреждават купувачите да внимават, защото тези коли вече са на пазара. Щатите с най-много повредени автомобили според CARFAX са следните: Тексас (67 000 автомобила), Флорида (33 500), Кентъки (26 000), Пенсилвания (21 500), Ню Джърси (18 900).

 

flood-damage-porsche-cayenne

 

От CARFAX предупреждават, че измамниците най-често използват най-важния идентификационен номер на автомобила VIN (Vehicle Identification Number) от бракувани и стари автомобили и го „лепват“ на наводнен. И така „изчистват“ историята на повредената кола от регистрите на застрахователните компании. След това го ремонтират до степен да работи и се опитват да го продадат.

Компании като CARFAX събират информация, използвайки VIN, за да съставят история на автомобила. Те получават доклади от държавни служби за моторни превозни средства, застрахователни компании, ремонтни и сервизни фирми, правоприлагащи органи, противопожарни служби, производители, за да съставят история на превозното средство. Но, както признават - и в тази система има пробиви.

 

 

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хуй ( преди 1 година )
    За какво да гледаме при покупки на коли от Ръша?
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Трябва да се въведе единна автомобилна информационна система ! Граници за която да няма ! Садържането в нея да бъде пълно от производителя до собственици и авто сервизна информация!!!! Пълни данни от застрахователя и контролните органи по место експлоатация!! Комисиите по техническият надзор с пълен задължителен преглед и подпис поставен от техническото лице ! Само така ще се пресече незаконният мит за скъпите возила бог знае коя ръка !!!!
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    какъв е проблема с червените мигачи или с дневните странични габарити
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как изобщо ги узаконяват тези с бараки с червените мигачи от КАТ.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами просто към тежко катастрофиралите и превъртени бараки, на Горубчяне ще дойдат и удавени такива.
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Няма страшно ( преди 1 година )
    Всичко е оправя. Ако не стане с малко пари, пробвайте с много пари и ще стане като нова.
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То почти целия внос от Америка за България ги водят удряни давени и горяли, дори да не са, за да падне митото. И после *** познай коя е и коя не е.
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    в моята беше влязла вода колкото да подгизнат стелките , в сервиза извадиха целия салон стоя с един обезвлажител 2-3 седмици , постелките ги сушиха в бояджииската кабина , после намазаха всички клеми по пода с някаква паста, смениха един модул и колата е пушка, казаха ме че ако беше още 20 см повече щеше да трябва да си търся нова