IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спорт и траур - какви тайни се крият в имената на аристократичните марки?

Rolls-Royce, Aston Martin и Bentley имат доста любопитни факти в своята история

Автомобилните марки, които съществуват в Европа и САЩ от много десетилетия, съдържат в имената си значения, заложени от техните създатели. След като дешифрирате имената, можете да се потопите в дълбините на намеренията на създателите и тайните на тяхната творческа философия.


Rolls-Royce Bentley Aston Martin


Rolls-Royce

Автомобилите Rolls-Royce, например, носят известна сянка на тъга. Имена като Phantom (Фантом), Silver Spirit (Сребърен дух), Silver Shadow (Сребърна сянка) и Silver Ghost (Сребърен призрак) намекват за някаква връзка с другия свят. Дори емблемата под формата на две преплетени букви RR е покрита с траур.

Всичко това не е случайно. Компанията е основана от двама предприемчиви хора - инженерът Хенри Ройс и мистичният аристократ Чарлз Ролс. Хенри Ройс до този момент продава електрически уреди и купува френска кола Decauville, като решава да я доведе до съвършенство. Той преработва двуцилиндров двигател, намалява обема му, заменя вала, така че буталата започнаха да работят в противоположни фази. Резултатът е тих двигател, който впечатли с мекотата на работа.


Rolls-Royce


Чарлз Ролс финансира разработката на инженера и през 1906 г. е представено първото шаси от новата компания Rolls-Royce, на което много ателиета за каросерии вече са създали свои собствени уникални автомобили. Основното предимство на Rolls-Royce са двигателите, които бяха обичани не само от шофьорите, но преди всичко са полезни за авиацията. И тъй като Чарлз Ролс е съосновател на Кралския аероклуб от 1903 г., той започва да инсталира двигатели на самолети.

През пролетта на 1910 г. Чарлз Ролс получава лиценз за пилоти самолет, а на 2 юни 1910 г. прелита Ламанша. Малко се това - на 12 юли 1910 г., Ролс загива в самолетна катастрофа. Оттогава буквите на емблемата са боядисани в черно, олицетворявайки траур за трагично загиналия основател на компанията.

Aston Martin

Британската компания е основана през 1913 г. от двама приятели - Лионел Мартин и Робърт Бамфорд. Първоначално тя се е казва Bamford & Martin, но не произвежда автомобили, а търгува с тях. Това е обединение на двама продавачи, които съвместно развиваха бизнес за продажба на спортни роудстъри на вече почти неизвестната английска марка Singer. По това време Лайънъл Мартин обича моторните спортове и участва в така наречените състезания по изкачване на хълма Астън Клинтън. Преодоляването на криволичещо трасе с много опасни завои е много трудно, а в чест на една от победите си в тези състезания Лайънъл нарече своя спортен прототип Aston Martin.


Aston Martin


Първият Aston Martin е произведен през март 1915 г. на шаси Isotta-Fraschini от 1908 г. и се задвижва от 1,4-литров четирицилиндров двигател Coventry-Simplex. Колата се оказа успешна и започват да идват поръчки от местни аристократи, които обичат спорта. Но започва Първата световна война и всичките 14 произведени машини са взети в армията и служат в авиационната компания Sopwith.

След войната основателите на работилницата продават бизнеса. Продължават да се произвеждат малки серии спортни автомобили, а в края на 20-те години се появява лого с крила, които се възприемат като символ на скорост, свобода и мечти. Марката става широко известна през 1947 г., когато е закупена от собственика на индустриална корпорация за производство на селскостопански машини  Дейвид Браун. Той разработва спортния роудстър Aston Martin DB с мощен 2,5-литров двигател, който му позволи да постигне няколко победи в спортни състезания.

Bentley

Марката Bentley също се ражда от света на английския моторен спорт. Преди Първата световна война няма одобрени стандарти за всички състезатели, така че малките работилници имат възможност да експериментират с автомобили, които са сглобени от различни комплекти. Младият инженер Уолтър Оуен Бентли, който печели пари с брат си от продажбата на френски автомобили DFP в Англия, решава да създаде спортен прототип, който да участва в състезания по веригата на пистата Brooklands. За производството на машината той използва работилниците на своята компания. На малък модел DFP той инсталира модифициран двигател с леки алуминиеви бутала, благодарение на които успява да увеличи мощността и въртящия момент на силовия агрегат.


Bentley


Така започва спортната история на марката. Автомобилите са произведени в малки партиди, предимно за състезателни отбори. В същото време основният бизнес на братята Бентли е концентриран около продажбата на резервни части за френски автомобили. След Първата световна война марката записва „Льо Ман” и става известна.

През юли 1931 г., по време на Голямата депресия, продажбите рязко спадат и Bentley преминава под крилото на Rolls-Royce, който съчетава спорт, респект и рентабилност в една марка. Крилата, обрамчващи буквата "B", означават ангажимента на марката към скоростта. И ако през 30-те години Rolls-Royce се кара предимно с личен шофьор, то Bentley започва да се произвежда за лично шофиране.


0 от 500