Френският производител Renault наскоро разкри името на следващия си нов автомобил – Austral. Как обаче се избират названията на моделите? Отговор на този въпрос дава Силвия, която е мениджър по стратегията за имената на автомобилите в отдел „Маркетинг“ на френския производител.
Принципи на подбор
В продължение на няколко десетилетия имената на автомобилите на марката започваха с буквата R (за Renault), последвана от цифра. С течение на времето обаче повечето модели започнаха да получават „живи“ имена, които са по-убедително и съответно се запомнят по-лесно от публиката.
„Живите имена ви позволяват да експериментирате с тяхната дължина и звук. Кратки, палави названия като Clio и ZOE са подходящи за компактни, градски и динамични автомобили. Дългите - като Talisman, например, работят добре за големите модели от по-висок клас“, обяснява Силвия.
Някои от имената излизат от гравиците на оригиналните концепции и стават част от автомобилната история. Например, Espace (от френски за „пространство“) отразява простора на кабината, докато Twingo предава експлозивната енергия и динамика на модела. Името, под което автомобилът навлиза на пазара, винаги е резултат от дългогодишни изследвания.
Екипите по маркетинг, дизайн, продуктова концепция и юристите на Renault работят в тясно сътрудничество помежду си, като понякога се обръщат за помощ към агенции за брандиране. Всички имена трябва да съответстват на превозните средства, техните предимства и обещанията, които дават на клиентите.
Как се избира името?
Първо, можете да се обърнете към „класиката“ и да изберете име, което свързва миналото на марката с нейното бъдеще. Renault, например, избра оригиналното име Mégane и го модернизира в Mégane E-TECH Electric за нов високотехнологичен компактен хечбек, който ще излезе на пазара в началото на 2022 г.
Второ, можете да вземете име от непрекъснато нарастващия списък със собствени имена на Renault и трето – можете да измислите нещо ново. Трябва обаче да бъдат премахнати евентуални правни, езикови или културни пречки във всички държави, в които този автомобил ще се продава.
Предлагат се поне три варианти
Окончателният списък включва три варианта на название, които се представят за преценка он висшето ръководство. И в крайна сметка главния изпълнителен директор е този, който взема окончателното решение с какво име моделът ще влезе на пазара.