IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японци откриха как да прогнозират повреди по двигателя

Новата технология ще позволи създаването на по-здрави мотори

Изследователи от университета Тохоку (Япония) са разработили метод за анализ за прогнозиране на степента на износване на двигателя. Неговото използване ще позволи увеличение на живота на компоненти от оборудването на агрегата.


прогнози двигатели


Буталните двигатели използват възвратно-постъпателно движение за преобразуване на енергията от горенето. Най-сериозните повреди в такива двигатели възникват, когато масленият филм на повърхността започне да не действа. Това води до повишено триене на частите, бързо износване и дори надраскване. Буталните щифтове и биелите се нуждаят от постоянно смазване, докато са в движение.

Въпреки това, за да се провери ефективността на смазването и да се определи степента на износване, са необходими дългосрочни тестове за издръжливост. Прогнозирането и изчисляването на износването без тестове все още се смяташе за невъзможно. Но група учени от Института по динамика на флуидите на университета Тохоку, ръководена от професор Джун Ишимото и Honda Motor Co., Ltd. разработи специален метод за многофазов анализ.

Учените са не само са моделирали и прогнозирали трибологичните свойства (клон на физиката за контактното взаимодействие на твърдите тела по време на тяхното относително движение), но също така са определили степента на дъгообразна деформация на буталния щифт като причина за блокиране на мотовилката.

„С този метод за прогнозиране ще бъде по-лесно да се предотвратят ненужни щети в автомобилните двигатели и друго индустриално оборудване“, каза Ишимото.


0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Търсим топлата вода ( преди 1 година )
    Да видят как са направени двигателите на тежкотоварните камиони и автобусите. Те са задължително дизелови и с голям обем. Стабилно направени да издържат поне 1 милион километра без механични повреди. Не са ширпотреба като това което се слага се масово в леките автомобили. До към 2000 имаше и коли с двигатели като на камиони но направени в умален размер. Те бяха здрави и надеждни. След 2000г навлезе ширпотребата.....и счетоводителите изместиха инженерите и почнаха те да вземат решенията.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е какво ще откриват? То е ясно. За голям ресурс трябва да се влага повече МАТРЯЛ и с по високо качество. Не да ми ги правят с евтина пластмасова и обикновен алуминий ширпотреби. Трябва всичко да е дебела стомана както беше едно време. Повече механика и по малко електроники. А затова харесвам старите дизели. Яка работа, направено както трябва. Всичко от желязо, механична помпа, механични дюзи. Трудно се чупи, лесно се оправя. Поддръжката е без пари и ресурса е голям.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не бързайте да отписвате толкова бързо двигателите с вътрешно горене.Специално тук в БГ има още дъъъгло време да ги търкаляме.Хората нямат пари за скъпите електрички, а дори и да имат не виждам как ще смогнат със зарядните станции. Голямо чакане ще падне по тия зарядни станции.
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Японците продължават да копаят дъното с безсмислени технологии от миналото.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До Пешо ( преди 1 година )
    Двигателите с вътрешно горене са минало ти превеждаш *** статия за анализ и дефекти по двигатели планирани за бракуване. Моля намери и преведи статия за електродвигателите и как ще се обслужват.