IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автопаркът в Европа остарява, но вярва в електричеството

Индустрията отчита спад на производство и подобряване на безопасността

Европейският автомобилен пазар застарява, но в същото време твърдо вярва в триумфа на електричеството През 2021 г. дялът на електрическите автомобили на пазара на ЕС почти се е удвоил и възлиза на около 10% от общия автопарк на ЕС. Такива данни предостави Сигрид де Врис - главен изпълнителен директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).


автопарк


В момента в автомобилния сектор работят 12,7 милиона европейци. Въпреки това, в резултат на зараждащия се преход от автомобили с конвенционални двигатели към електрически автомобили, значителен брой работни места вероятно ще изчезнат в средносрочен план. И това въпреки факта, че новите работни места изискват изцяло нови профили на умения.

Според Сигрид де Врис, автомобилната индустрия вече е инвестирала сериозно в програми за преквалификация и повишаване на квалификацията. ACEA също допринесе чрез съосноваването на Алианса на автомобилните умения на ЕС. Каква ще е ефективността на предприетите мерки ЕС, ще се види много скоро при замяната на бензиновите автомобили с електрически.

Междувременно ACEA обяви и спад в производството на автомобили в Европа (-8% през 2021 г.), което нанася значителни щети на индустрията. В резултат на забавянето на производството продажбите на нови автомобили също продължават да спадат. Миналата година продажбите на нови автомобили в ЕС са паднали до 9,7 милиона единици - с 3,3 милиона по-малко, отколкото през кризисната година на пандемията от коронавирус.

В същото време от асоциацията регистрират увеличение на средната възраст на европейските автомобили - леки (12 години), камиони (14 години), микробуси (12 години) и автобуси (13 години), като смятат това за тревожна тенденция.

„Ако искаме да пуснем в експлоатация най-чистите и безопасни нови превозни средства, трябва да гарантираме, че мобилността остава достъпна за всички европейски граждани“, каза Сигрид де Врис.

Има обаче една област, в която наистина има подобрение в представянето и това е пътната безопасност. Тук, според ACEA, е регистрирано 17-процентно намаление на смъртните случаи по пътищата на ЕС. Въпреки това и тук предстои още много работа, за да бъдат постигнати напълно целите на програмата Vision Zero.  На първо място това е внедряване на най-модерните системи за подпомагане на водача, които трябва да станат стандартен тип оборудване за всички нови автомобили, сглобени на европейски автомобилни конвейери.


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Въпросът не ти е несериозен, а направо глупав. Много сте ми интересни такива които гледате само какво излиза от ауспуха на ДВГ, а после си изсмуквате от пръстите какви ли не емисии за електромобилите, без дори да сте сметнали емисиите за добив, преработка и доставка на горивата. А това за емисиите на парите пък беше смехотворно. При средна възраст 12 години, среден разход 8 на 100 и среден пробег 13 000 км, за гориво се харчат 40 000 лв.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Правилно разсъждаваш. Много хора се опитват да си купят електромобил дори с днешните технологии, но трябва да чакат от няколко месеца до години за да си го получат.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Цените на нови електромобили в България далеч не са показателни защото сме микро пазар за такива дали има и 500 бройки годишно. Например в Германия Голф бензин 130 коня започва от 29 600 евро а ИД3 200 коня от 38 хил, Тигуан дизел 150 коня е от 36 600 а ИД4 200 коня с голямата батерия е от 46 400 тоест има значителна разлика но изобщо не е чак като в България
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако един автомобил клас C семеен хечбек струваше 40 000 лева, само преди две години, сега е над 50. Подобен клас BEV започва от 90 000 лв. При тези цени е съвсем очаквано автопарка да застарява. Аз примерно имам 8год. ДВГ и не смятам вече да го смянм пак с ДВГ. Само че за BEV, първо нямам такъв бюджет, но и да имах щях да почакам поне 4-5 год да излязат по-читавите батерии. Так, че по една и друга причина, парка ще продължава да застарява до към 2030-та. После ще тръгне рязко в обратна посока.
  • #4
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нова електричка около 80-100 х.лв. Има въпрос, който никой не задава. Колко вредни емисии са произведени, за да се спечелят и платят тези пари? На пръв поглед въпроса е несериозен, но ако се задълбочите ще видите, че е наистина сериозен. Другите смешки с еко глупостите ги знаем!
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да де, затова написах "поне", при сегашните технологии. А те се развиват. Много скоро никой дори няма да се замисля за живот на батерията.
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Всъщност вече започнаха да се произвеждат батерии за по 10 000 цикъла живот , което дори при скромните 300 км пробег, означава 3 милиона километра.Статистиката сочи че европейците минават средно по 13 000 км годишно, което пък означава че 3 милиона километра се минават за 230 години. Тоест електромобилите ще са на практика вечни и няма да се сменят по технически причини. Ще се сменят защото вече са прекалено тежки в сравнение с новите или се зареждат по-бавно, вместо само за 3-5 минути.
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Оттук-нататък ще остарява все повече до някакво ново ниво, което ще напомня повече на 60те и 70те. Първо, собствениците на ДВГ ще ги държат по-дълго време в очакване на електромобил, който им харесва или пък ще ги карат до последно, защото моделите ще намаляват все повече. Електромобилите, пък, ще имат значително по-дълъг живот, защото отпада нуждата постоянно да гонят все по-строги еконорми, пък и статистиката вече показа, че няма да се нуждаят от сериозни ремонти поне 350-700 хил. км.