Ако Европа прекъсне търговските си връзки с Китай, Германия ще бъде една от основните страни, които ще понесат икономическите последици. Това показва проучване на института IFO, който е един от най-важните икономически мозъчни тръстове в Германия.
Анализът подчертава още по-ясно силната зависимост на Европейския съюз от Китай, като се обръща особено внимание на автомобилната индустрия. В него се посочва, че евентуална „търговска война“ между ЕС и Китай би довела до свиване от 8,47% в германския автомобилен сектор. Това би било пряката последица от прекъсването на веригата за доставки на множество компоненти, произведени в азиатската държава.
В допълнение към това трябва да се има предвид, че Volkswagen, BMW и Mercedes притежават различни заводи в Китай, където произвеждат модели за местния пазар и извън него. Според института IFO, щетите от този хипотетичен икономически сблъсък биха били 6 пъти по-големи от регистрираните по време на „Брекзит“.
В изследването се посочва, че за европейските производители е много трудно да намалят връзките си с Китай. Освен постоянното разширяване на вътрешния пазар, политиката на най-многолюдната държава на планетата подпомага разрастването на индустрията – както по отношение на структурите в нея, така и на използваните нови технологии.
Статистика показва, че от 2019 г. до 2022 г. делът на електрическите автомобили, произведени в Китай и продадени в Европа, е нараснал от 0,5% на 18,7%, като ще продължи да се увеличава през следващите години. Самите китайски марки навлизат на Стария континент с конкуренти модели – както като цени, така и като технически характеристики.