IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показва огромната зависимост на ЕС от Китай

Германската автомобилна индустрия ще понесе най-силно удара от евентуална търговска война

Ако Европа прекъсне търговските си връзки с Китай, Германия ще бъде една от основните страни, които ще понесат икономическите последици. Това показва проучване на института IFO, който е един от най-важните икономически мозъчни тръстове в Германия.


автомобилна индустрия


Анализът подчертава още по-ясно силната зависимост на Европейския съюз от Китай, като се обръща особено внимание на автомобилната индустрия. В него се посочва, че евентуална „търговска война“ между ЕС и Китай би довела до свиване от 8,47% в германския автомобилен сектор. Това би било пряката последица от прекъсването на веригата за доставки на множество компоненти, произведени в азиатската държава.

В допълнение към това трябва да се има предвид, че Volkswagen, BMW и Mercedes притежават различни заводи в Китай, където произвеждат модели за местния пазар и извън него. Според института IFO, щетите от този хипотетичен икономически сблъсък биха били 6 пъти по-големи от регистрираните по време на „Брекзит“.

В изследването се посочва, че за европейските производители е много трудно да намалят връзките си с Китай. Освен постоянното разширяване на вътрешния пазар, политиката на най-многолюдната държава на планетата подпомага разрастването на индустрията – както по отношение на структурите в нея, така и на използваните нови технологии.

Статистика показва, че от 2019 г. до 2022 г. делът на електрическите автомобили, произведени в Китай и продадени в Европа, е нараснал от 0,5% на 18,7%, като ще продължи да се увеличава през следващите години. Самите китайски марки навлизат на Стария континент с конкуренти модели – както като цени, така и като технически характеристики.


0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До първия ( преди 2 години )
    Всъщност това за което говориш е добре, защото населението в Китай застарява и щат или не щат ще трябва да се съобразяват с Европейския и други пазари. Забраната за второ дете в семейството започна да дава контрапродуктивни резултати на предварително заплануваните.
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Началото на края. 100-годишните много изостанаха с технологиите за производство на електромобили и края на хегемонията им идва. Дори в Европа ще бъдат изместени от американски и китайски марки, което доскоро изглеждаше немислимо.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Но все пак е хубаво че напоследък запада опитва колкото може да избягва Китай и Китай е страната с най-голяма емиграция на милионери (тази година е Русия по изключение) които ест отиват в "лошия запад". Индия и Виетнам вече растат значително по-бързо и раждаемостта им е към двойно по-висока