Намалените доставки на природен газ от Русия започват да се отразяват на автомобилния сектор в Германия. Два от големите производители – Mercedes и BMW, отговориха на призива на канцлера Шолц за спестяване на националните газови резерви, но признаха, че това вероятно ще се отрази на производството им.
За да се избегне намаляването на производителността, автомобилните фабрики трябва да бъдат преустроени и да преминат от газ към други форми на енергия. В момента обаче германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) все още няма необходимите разрешения за увеличаване на емисиите от заводите, което ще се наложи при преминаването на друга енергия.
Mercedes-Benz вече обяви, че преминава към зелена енергия, която заменя природни газ. BMW обаче подчерта, че намаляването на потреблението на газ е възможно, но само за ограничен период от време, без да се компрометира производството. На свой ред Audi и Bosch съобщават, че са понижили температурите в офисите и зоните за логистика.
Във всички случаи обаче сценариите не са никак розови, дори да се ускори бюрократичния процес по преминаване към различна енергия. Германия планира да намали зависимостта си от руския газ до 6% и да реактивира електроцентралите, работещи с въглища. Преминаването от газ към електричество обаче би увеличило националното търсене на енергия с до 15%, според изчисленията на самата VDA. Нейният президент Хилдегард Мюлер отбелязва, че това ще увеличи сериозни и разходите на веригата за доставки в германската автомобилна индустрия.
Единствената алтернатива на нарастващите разходи е намеса на държавата. Bundesnetzagentur - енергийният регулатор на Германия, проучва данните на 2500-те най-големи промишлени потребители на газ в страната и техните нужди, за да създаде нещо като „платформа за газова безопасност“, която може да влезе в експлоатация през октомври 2022 г. По този начин правителството ще даде възможност на големите потребители да продадат на търг неизползваните количества газ за стабилизиране на пазара.
Все още обаче не е ясно дали компаниите ще имат излишък от газ и следователно да продават, защото изчисленията показват, че германската машиностроителна индустрия може да се справи с намаляване на газа, равно на 20-40% в краткосрочен план, но междувременно трябва да бъдат създадени валидни и бързо внедрени алтернативи. В противен случай рискът от загуба на производствени обеми е голям и вероятно ще накара повечето компании да преместят производството си в чужбина.