IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Без руски газ ще има по-малко германски коли

BMW и Mercedes са готови да пестят, но рискуват да намалят производството

Намалените доставки на природен газ от Русия започват да се отразяват на автомобилния сектор в Германия. Два от големите производители – Mercedes и BMW, отговориха на призива на канцлера Шолц за спестяване на националните газови резерви, но признаха, че това вероятно ще се отрази на производството им.


Mercedes производство


За да се избегне намаляването на производителността, автомобилните фабрики трябва да бъдат преустроени и да преминат от газ към други форми на енергия. В момента обаче германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) все още няма необходимите разрешения за увеличаване на емисиите от заводите, което ще се наложи при преминаването на друга енергия.

Mercedes-Benz вече обяви, че преминава към зелена енергия, която заменя природни газ. BMW обаче подчерта, че намаляването на потреблението на газ е възможно, но само за ограничен период от време, без да се компрометира производството. На свой ред Audi и Bosch съобщават, че са понижили температурите в офисите и зоните за логистика.

Във всички случаи обаче сценариите не са никак розови, дори да се ускори бюрократичния процес по преминаване към различна енергия. Германия планира да намали зависимостта си от руския газ до 6% и да реактивира електроцентралите, работещи с въглища. Преминаването от газ към електричество обаче би увеличило националното търсене на енергия с до 15%, според изчисленията на самата VDA. Нейният президент Хилдегард Мюлер отбелязва, че това ще увеличи сериозни и разходите на веригата за доставки в германската автомобилна индустрия.

Единствената алтернатива на нарастващите разходи е намеса на държавата. Bundesnetzagentur - енергийният регулатор на Германия, проучва данните на 2500-те най-големи промишлени потребители на газ в страната и техните нужди, за да създаде нещо като „платформа за газова безопасност“, която може да влезе в експлоатация през октомври 2022 г. По този начин правителството ще даде възможност на големите потребители да продадат на търг неизползваните количества газ за стабилизиране на пазара.

Все още обаче не е ясно дали компаниите ще имат излишък от газ и следователно да продават, защото изчисленията показват, че германската машиностроителна индустрия може да се справи с намаляване на газа, равно на 20-40% в краткосрочен план, но междувременно трябва да бъдат създадени валидни и бързо внедрени алтернативи. В противен случай рискът от загуба на производствени обеми е голям и вероятно ще накара повечето компании да преместят производството си в чужбина.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До Аааа. Случва се обратното само в путинските медии и русофилските мозъци. В Ютюб на канала на Владимир Милов пуснаха наскоро видео за това как върви замяната на вносно производство с местно. В материала е пълно със записи от изказвания на хора в руското правителство от заседания на руските институции. Когато висши руски чиновници на заседание обясняват колко са зле нещата, на тях ли е по-добре да вярвам или на българин русофил обясняващ, че русия е във възход?
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Аааа ( преди 1 година )
    От доста време чакам Русия да закъса, обаче се получава обратното. Ваксини и мъжка любов само,това е нашето бъдеще.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дано швабите си научат урока и повече не се хващат със смрадтта сибирска !
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    5-ти, произвдоството и икономиката не са игри на PlayStation и с ресет да почнеш на чисто. Икономиката е една система. Не всяка фабрика произвежда всикчки модели. Т.е примерно за Гермниа 5-а и 7-*** серия ще го отнесат, като 5-та в момента им е основната. 2. От изнесените фабрики, ще пострадат свързаните поддоставичици, Хасан и Харалд - пари нямя да видат, а гладни не искат да седят и това за няколко милиона работника.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еми ще произвеждат повече Ес-класи и 7-мици за сметка на по-евтините модели и пак ще са на печалба.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    Всичко се променя, няма вечни неща. Едват едни империи, други си заминават. Нито Русия, нито САЩ ще са вечни. По тревожният въпрос е, ние къде сме и накъде отиваме! Едни от най старите държави с света и скоро ще бъдем първата изчезнала в съвременният свят!
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Киро ( преди 1 година )
    БМВ и Мерцедес имат по десетина завода извън Германия. Айде по-малко рев, ще компенсират с доставки от другите си заводи. А джуджето сега нека си продължава с мизериите, после и да иска да продава, вече ще е късно.
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще страдат няколко години. След това ще минат на украинска газ от Донбас и Черно Море и на газ от Африка. А след 20 години се минава на водород. В това време ще видим руснаците къде ще са и на колко държави ще се радпаднат и дали ще успяват да доставят нефт и газ на Китай по-евтино от Казахстан която е по-близо.
  • #3
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма по-смешно нещо от това бедняци дето не една машина не са сглобили сами да дават акъл на немците. БВП-то на Русия е равно на БВП-то на Южна Корея. А да ви светна Южна Корея по територия е по-малка от България. Толкова е смешно. Немците ще мрънкат, но ще се справят. А руснаците какво ще правят след 5 години? Преди 1945-та година фабриките им бяха американски, след 1945-та година фабриките им бяха крадени немски, Ладата им беше Фиат. И сега е всичко Сименс, Бош, Рено. До 5 години части йок.
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Тос пък тос пък в Русия като намаля производството на коли с над 90% да не би Сталинград да им се видя като розов сън не казвам че положението не е сериозно макар да не е колкото в Русия и Украйна но е такова не защото немците искат (дори в нарушение на санкциите плащат по схемата в рубли) а защото са имали наивността да се доверяват на диктаторска терористична държава където човешките права и свободното мнение (особено в стил твоето но срещу Русия) са нещо срамно