IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eто с какво Toyota ще конкурира Tesla Model 3

Седанът bZ3 дебютира в Китай, а после ще дойде и в Европа

Toyota беше един от производителите, при които преходът към електрическо задвижване вървеше най-бавно, но в последно време японската марка хвърля сериозни усилия в тази област. Първият опит – с кросоувъра BZ4X, не беше особено успешен заради някои технически проблеми и това накара Toyota да вземе сериозни мерки.


Toyota bZ3


Със сигурност е само въпрос на време най-големият производител в света, който е и №1 при хибридите, да се включи сериозно в битката за клиенти при електромобилите. Компанията планира цяла гама от коли, задвижвани изцяло на ток, като в нея влиза и хечбек, чието излизане на пазара е планирано за 2023-2024 година.

Най-вероятно той ще се казва Toyota bZ3, въпреки че това все още не е потвърдено от японската фирма. Според информацията на Autocar, bZ3 (базиран на концептуалния автомобил bZ SDN) първо ще бъде представен на китайския пазар, където седаните са все още популярни и където успехът по отношение на продажбите може да проправи пътя за бъдещето маркетинг в Европа и Северна Америка.

Въпреки факта, че SUV и кросоувърите остават избор номер едно за клиентите, в последно време сме свидетели на пристигането на все повече и повече електрически седани. Освен Tesla Model 3, видяхме още Hyundai Ioniq 6 и двата китайски автомобила - Nio ET5 и Xpeng P5, които ще пристигнат на Стария континент през следващите месеци. Затова и в Toyota също ще направят крачка в тази посока.

Информациите до момента сочат, че седанът bZ3 ще има дължина от 4,73 метра, широчина - 1,84 метра и височина - 1,48 метра. Според данни, публикувани от китайското министерство на транспорта, електромобилът ще се предлага с мощности между 180 и 241 к.с., теглото му ще варира между 1710 и 1840 кг, а максималната скорост ще бъде 160 км/ч.

Засега не се съобщава пробега на електромобила, но се очаква, че батерията и технологията за задвижване ще бъдат подобни на тези на китайския производител BYD, която е партньор на Toyota. Най-новите модели на BYD използват литиево-желязо-фосфатни батерии, които биха били по-безопасни и имат по-висока енергийна плътност в сравнение с литиево-йонните батерии.

Ако вземем за пример кросоувъра BYD Atto 3 (един от най-новите модели, представени от марката), батерията с капацитет 64,5 kWh позволява пробег от около 420 км - цифра, която може да бъде допълнително подобрена благодарение на по-напредналата аеродинамика на седана на Toyota.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Няма как да бъркаш повече от това, което си написал. Това е като да кажеш, че някоя европейска фабрика за азотни торове има огромен капацитет за производство и може да произвежда по много и на ниски цени, при положение че азотните торове се произвеждат от природен газ, който ако въобще го има, ще е на баснословно високи цени. И при toyota е така - имат машини за производство на автомобили, но няма откъде да вземат достатъчно батерии за тях, независимо на каква цена през следващите 10г.
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не е зле в смисъл ще е за по-мялко пари а и Тойота имат производствените мощности да произвеждат по много и качествено
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    То не е само производство на седмица/месец/година, за да си голям и предпочитан. Нека Тесла стане популярна колкото Тойота по света и тогава ще са толкова големи. И нека да подобрят сервизното обслужване, доколкото имат такова Тесла. Не казвам, че Тесла няма своето място в автомобилния свят, но е още рано за цялото превъзнасяне. Нека минат 15-ина години. Първите произведени масово модели започнат да излизат от употреба и да имат нужда от поддръжка... тогава се разбира кой кой е.
  • #1
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То конкyренция не става само с брой модели. От първия модел бяха предвидили 10 000 броя годишно, като не можаха да намерят батерии дори за толкова и произвеждаха единствения си модел с батерии от два различни доставчика. Ако добавят още 10 000 броя и от този модел за годината, ще продават само с 20% по-малко отколкото тесла произвежда за седмица само във фабриката си в в шанхай - 24 000 автомобила седмично. Ами честито на стигане с продажбите!