IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eто с какво Toyota ще конкурира Tesla Model 3

Седанът bZ3 дебютира в Китай, а после ще дойде и в Европа

Toyota беше един от производителите, при които преходът към електрическо задвижване вървеше най-бавно, но в последно време японската марка хвърля сериозни усилия в тази област. Първият опит – с кросоувъра BZ4X, не беше особено успешен заради някои технически проблеми и това накара Toyota да вземе сериозни мерки.


Toyota bZ3


Със сигурност е само въпрос на време най-големият производител в света, който е и №1 при хибридите, да се включи сериозно в битката за клиенти при електромобилите. Компанията планира цяла гама от коли, задвижвани изцяло на ток, като в нея влиза и хечбек, чието излизане на пазара е планирано за 2023-2024 година.

Най-вероятно той ще се казва Toyota bZ3, въпреки че това все още не е потвърдено от японската фирма. Според информацията на Autocar, bZ3 (базиран на концептуалния автомобил bZ SDN) първо ще бъде представен на китайския пазар, където седаните са все още популярни и където успехът по отношение на продажбите може да проправи пътя за бъдещето маркетинг в Европа и Северна Америка.

Въпреки факта, че SUV и кросоувърите остават избор номер едно за клиентите, в последно време сме свидетели на пристигането на все повече и повече електрически седани. Освен Tesla Model 3, видяхме още Hyundai Ioniq 6 и двата китайски автомобила - Nio ET5 и Xpeng P5, които ще пристигнат на Стария континент през следващите месеци. Затова и в Toyota също ще направят крачка в тази посока.

Информациите до момента сочат, че седанът bZ3 ще има дължина от 4,73 метра, широчина - 1,84 метра и височина - 1,48 метра. Според данни, публикувани от китайското министерство на транспорта, електромобилът ще се предлага с мощности между 180 и 241 к.с., теглото му ще варира между 1710 и 1840 кг, а максималната скорост ще бъде 160 км/ч.

Засега не се съобщава пробега на електромобила, но се очаква, че батерията и технологията за задвижване ще бъдат подобни на тези на китайския производител BYD, която е партньор на Toyota. Най-новите модели на BYD използват литиево-желязо-фосфатни батерии, които биха били по-безопасни и имат по-висока енергийна плътност в сравнение с литиево-йонните батерии.

Ако вземем за пример кросоувъра BYD Atto 3 (един от най-новите модели, представени от марката), батерията с капацитет 64,5 kWh позволява пробег от около 420 км - цифра, която може да бъде допълнително подобрена благодарение на по-напредналата аеродинамика на седана на Toyota.


0 от 500
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Пропаганда ( преди 4 месеца )
    Хайде прочети статията публикувана тук със заглавие Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония.После пак коментирай, например изказването му, че ако света забрани автомобилите с двг, toyota почти нямало да може да произвежда автомобили. А забраните са за 2035 година, нали. Статията е точно от преди една година. Тоест 15 години няма да им стигнат?
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Имам разбира се! Правиш се на ударен и не ми отговори на въпроса. Това за което пишеш са новите планове и пропусна да споменеш какви са плановете на toyota за продажбите и през 2025 година? Не бяха ли за 500 000 броя или съм пропуснал поредното обновяване на плановете?
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    1. Плановете на Тойота са за 3.5 милиона електромобила през 2030. 2. Никога не са лобирали СРЕЩУ електромобилите, а ЗА пропорционални преференции за всички алтернативи на ДВГ. 3. Тойота очевидно считат че има ЩЕ има търсене на електромобили - иначе нямаше да инвестират в разработването им. Други пропагандни опорки имаш ли разясняване?
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Швабен, отдавна не си писал. Да не са те пуснали от лудницата? Или Путин ти беше спрял копейките за няколко месеца?
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бъдещето ( преди 4 месеца )
    И един бърз тест въпрос, който веднага ще отговори на това дали са успели да ти промият мозъка с пропагандата. Смяташ ли че toyota са прави, когато в началото на месеца твърдяха, че за електромобилите все още няма търсене?Кога бяха прави? Преди две години когато твърдяха че през 2030 година ще могат да продадат максимум половин милион електромобила или тази година когато твърдят, че през 2025 година ще има търсене за максимум половин милион електромобила?
  • #29
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Пропаганда? ( преди 4 месеца )
    Да знаеш друг автомобилен производител който откровено, открито и явно да пропагандира и хвърля милиарди за лобиране против някоя автомобилна технология, като toyota? Да знаеш за друга автомобилна компания която още от училище да промива мозъците на подрастващото поколение, че на този свят съществуват само автомобили с двг, хибриди и водородни автомобили, като вторите две ще спасят света, а за електромобилите да не пише и думичка в листовките? И ти ми говориш за пропаганда?
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Ха-ха, не можеш да се сдържиш от *** предсказания и това си е. Хайде Тойота да почнат да губят пазарен дял първо, пък тогава да говориш, а? Ама къде бе, друго си е да си убеден какво ще се случи до 2030, защото нечи пропагандни партенки така твърдели..
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Абе каскет, какво значение има дали тесла, volkswagen или hyundai и kia ще произвеждат електромобилите или китайците? Така или иначе това е бъдещето на автомобилната промишленост и връщане назад няма. Най-глубещият пазарен дял от всички ще е toyota, защото нямат абсолютно никаква подготовка за това бъдеще, което само до преди една година отричаха и обясняваха как модата му ще мине и през 2030 ще се търсят само половин милион електромобила от тяхната марка и са подготвили само толкова батерии.
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Хех, тоя дето обещава 20 милиона Тесли до 2030, е същия дето обеща 1 милион роботаксита но края на 2019. Само пълен гьон може да му се върже, пък да му повтаря прoстотиите като свършен факт - да не говорим. Хайде, бягай да събираш дръвца, че тая зима токът ще е скъп.
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 4 месеца )
    Това е нов виц само китайците можели да правят батерии а знаеш ли че повечето батерии които се ползват извън Китай не са китайски тоест техните батерии се ползват основно за техния пазар а в Европа, Америка, Япония и Корея батериите ги правят LG, Панасоник, Самсунг и т.н. и от скоро дори Тесла прави собствени отделно от общите с Панасоник