Във времената на масова електрификация на автомобилите и прилагането на авангардни технологии сякаш все по-рядко поглеждаме към историята, а там има много интересни коли. За такава напомни японският гигант Toyota, който показа единствения оцелял кабриолет Toyopet Crown Custom Sports.
Музеят на завода на Toyota публикува снимки във фейсбук на най-редкия и ценен модел на японската марка. Уникалният кабриолет Toyota Toyopet Crown Custom Sports от 1960 г. е запазен в единствен екземпляр. Колата е скрита в складовете на музея и почти не се показва пред публика, затова и малко хора знаят за нея.
Toyota Toyopet Crown Custom Sports е първият опит на японската компания да направи скъп спортен автомобил с каросерия по поръчка. Общо са произведени пет такива машини, но само една от тях е оцеляла до днес. Затова кабриолетът е много ценен.
За основа на автомобила е взет стандартният семеен седан Toyopet Crown, но купето е от усъвършенстван по това време композитен материал и пластмаса, подсилена с фибростъкло. Външният вид е разработен от известния японски дизайнер Мотоки Хама. Кабриолетът има дълъг капак, четири кръгли фара и задни килове, като американските коли от онези години. Пластмасовият покрив е направен подвижен. Каросерията с две врати и с 2+2 места.
Воланът е облицован с дърво, а седалките – с кожа. Поради необичайно ниския покрив, седалките са закрепени директно към пода. За кабриолета 1,5-литровият четирицилиндров двигател с 60 конски сили с водно охлаждане на базовия седан от R-серията получава някои промени. По-специално е оборудван с нов разпределителен вал, по-лек маховик и двоен карбуратор. Лостът за скоростите е преместен от кормилната колона на пода. Агрегатът е съчетан с 4-степенна механична скоростна кутия.
Тогава кабриолетът Toyota впечатлява много шофьори, но се оказва твърде скъп. Струва 9488 долара (90 000 долара по днешен обменен курс), което е и с около $2705 повече от тогавашния флагман Toyota Crown Deluxe. А това е на нивото на най-скъпите американски кадилаци от онези години. Ето защо моделът не е търсен и спрян, а сега Toyota го държи в таен гараж и го показва на публиката само при специални поводи.