IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа най-редкия и ценен модел в историята си

Кабриолетът Toyopet Crown Custom Sports е само един и се пази в склад на музей

Във времената на масова електрификация на автомобилите и прилагането на авангардни технологии сякаш все по-рядко поглеждаме към историята, а там има много интересни коли. За такава напомни японският гигант Toyota, който показа единствения оцелял кабриолет Toyopet Crown Custom Sports.

 

Toyota Toyopet Crown Custom Sports-1

 

Музеят на завода на Toyota публикува снимки във фейсбук на най-редкия и ценен модел на японската марка. Уникалният кабриолет Toyota Toyopet Crown Custom Sports от 1960 г. е запазен в единствен екземпляр. Колата е скрита в складовете на музея и почти не се показва пред публика, затова и малко хора знаят за нея.

Toyota Toyopet Crown Custom Sports е първият опит на японската компания да направи скъп спортен автомобил с каросерия по поръчка. Общо са произведени пет такива машини, но само една от тях е оцеляла до днес. Затова кабриолетът е много ценен.

 

Toyota Toyopet Crown Custom Sports-2

 

За основа на автомобила е взет стандартният семеен седан Toyopet Crown, но купето е от усъвършенстван по това време композитен материал и пластмаса, подсилена с фибростъкло. Външният вид е разработен от известния японски дизайнер Мотоки Хама. Кабриолетът има дълъг капак, четири кръгли фара и задни килове, като американските коли от онези години. Пластмасовият покрив е направен подвижен. Каросерията с две врати и с 2+2 места.

Воланът е облицован с дърво, а седалките – с кожа. Поради необичайно ниския покрив, седалките са закрепени директно към пода. За кабриолета 1,5-литровият четирицилиндров двигател с 60 конски сили с водно охлаждане на базовия седан от R-серията получава някои промени. По-специално е оборудван с нов разпределителен вал, по-лек маховик и двоен карбуратор. Лостът за скоростите е преместен от кормилната колона на пода. Агрегатът е съчетан с 4-степенна механична скоростна кутия.

 

Toyota Toyopet Crown Custom Sports-5

 

Тогава кабриолетът Toyota впечатлява много шофьори, но се оказва твърде скъп. Струва 9488 долара (90 000 долара по днешен обменен курс), което е и с около $2705 повече от тогавашния флагман Toyota Crown Deluxe. А това е на нивото на най-скъпите американски кадилаци от онези години. Ето защо моделът не е търсен и спрян, а сега Toyota го държи в таен гараж и го показва на публиката само при специални поводи.

 

 

0 от 500