Японски инженери твърдят, че са създали седалка, която ще реши проблема с автомобилната болест при пътуване. Компанията NHK Spring обяви създаването на ново поколение седалки, съобщава агенция Nikkei.
Болестта на пътуването, известна в медицината и като кинетоза, е широко разпространено състояние. Засегнатите се оплакват от гадене и повръщане по време на път. Счита се, че от кинетоза в една или друга степен страда до една трета от населението. Автомобилна болест е нарушения в чувството за баланс и равновесие по време на пътуване.
Смята се, че проблемът е свързан с несъвършенството на нашия мозък - вестибуларният апарат изпраща сигнал до мозъка, когато тялото ни се промени, независимо дали седим в кола или вървим по улицата. Но в същото време зрението предоставя друга информация. И се оказва, че очите „казват“ на мозъка, че се движим някъде, а вестибуларният апарат „уверява“, че тялото е в покой.
В търсене на решение на проблема, според информацията от NHK Spring, новата седалка ще има прибираща се опора на облегалката, която ще поддържа тилната кост от двете страни и ще държи главата в стабилна позиция, дори когато колата ускорява, намалява или завива.
Специалистите твърдят, че чрез минимизиране на движението на главата стомашният дискомфорт и гаденето ще намалеят до три пъти в сравнение с конвенционалните автомобилни седалки. Новите ще бъдат 40% по-тънки, но ще запазят същото ниво на омекотяване и комфорт. NHK Spring използва устойчив на вибрации материал и пружини за намаляване на дебелината. Това ще спести 1 до 3 см под седалките. Пространство, което може да се използва за по-големи батерии и съответно по-дълъг пробег.
Проблемът с болестта на движението може да стане по-остър в бъдеще с масовото производство на автомобили със система за автопилот, където всички в колата ще бъдат пътници. Като правило шофьорът страда по-малко от болестта на движението.
Същевременно обаче не се очаква автономните превозни средства да станат масови до края на десетилетието поради цената на сензорите LiDAR и времето, което ще отнеме за разработването на закони. Тази година в Япония ще бъдат произведени около 120 000 превозни средства с ниво на автономност 3 или по-високо, информира Fuji Chimera Research Institute. Очаква се броят им да скочи до 10,13 милиона автомобила през 2030 г.