IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Helicron от 1932 г. е рядък и странен автомобил с витло

Машината е със завиващи задни колела, шумна и трудна за управление (ВИДЕО)

Автомобил с витло? Има и такива странни коли, ако въобще могат да се нарекат коли, които са изключителна рядкост и са с интересна история. На снимката и видеото виждате Helicron от 1932 г. с витло. В YouTube канала Barcroft Cars е предоставен задълбочен поглед върху машината, описвайки нейните странности.

 

Helicron

 

Този Helicron е намерен във френска плевня през 2000 г. и е много рядък екземпляр. Ретро автомобилът е използвал витло, за да се задвижва, създавайки шумно и трудно за управление превозно средство, което сега се намира в Тенеси, САЩ. Колата е щателно реставрирана с възможно най-много оригинални части. Някои неща обаче са направени наново, например корпусът на витлото. Таблото е оригинално, заедно с 19-цолови джанти, фарове, педал за спирачката, волан, ключ за светлини, кормилна уредба.

Колата е напълно преустроена от ентусиасти и има разрешение за движение по пътищата. Дължината е 4,267 м и е със задвижване на задните колела. Една от странностите е, че шасито е позиционирано в обратна на обичайната посока. С други думи - воланът на Helicron управлява завиващите задни колела. Като мотокар, а това затруднява шофирането поради големия радиус на завиване.

 

Helicron-1932-03

 

Оригиналният двуцилиндров двигател на машината не е намерен. В процеса на възстановяване витлото е задвижвано от по-надежден и модерен мотор Citroen, а коляновият вал е свързан директно с главината на перката. Автомобилът се затруднява при изкачването дори и на малка височина. Затова може да се наложи водачът да излезе от колата, за да я бута. Но кормилното управление, газта и спирачката са лесно достъпни от външната страна на колата, което я прави по-безопасна от бутането на модерен автомобил.

Helicron от 1932 г. не прилича на никоя друга кола. Вместо двигател, който върти кардан, върти колелата по-опростен начин – с витло. Такава идея така и не се наложила, но показва креативността и изобретателността на хората да развиват автомобилите.


 

 

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ал ( преди 2 месеца )
    Витлото върти гумите! Божеее, прибери си вересиите!
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 месеца )
    Ами, човекът пита, щото великите преводачи на чужди статии пак не са си направили труда да прочетат и редактират преведеното!....
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Научи се да четеш! Не той е със задно нито с предно задвижване. Въртящият момент не се предава към някое колело, а само към витлото. Задно е управлението на гумите, защото при въртене на волана се въртят задните, а не предните гуми.
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    След като е със задно задвижване, да какво й е витлото? Вид климатик за лятото като тези дето си монтирахме в старите соц-коли?