IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW: „Забраната на двигателя с вътрешно горене в Европа е грешка“

Оливер Ципзе отново призова за инвестиране във водорода като алтернатива

Докато много производители на автомобили, предлагащи продуктите си в Европа, побързаха да определят крайна дата за двигателите с вътрешно горене, BMW не бърза. Според шефа на компанията – Оливер Ципзе, забраната на ДВГ от 2035 година е огромна грешка.


BMW Oliver Zipse


Говорейки тази седмица на събитието „Деня на иновациите“, организирано в Ерланген, (Бавария) 58-годишният изпълнителен директор повтори предупреждението си за потенциално преждевременна забрана на автомобилите с конвенционално задвижване.

„Смятаме, че е погрешно да се забраняват двигателите с вътрешно горене в Европа. Индустрията ще изглежда различно по отношение на мащаб и структура, отколкото днес, ако премине само към една технология“, категоричен е Ципзе.

Според шефа на баварския концерн, „категоричното изключване“ на двигателя с вътрешно горене ще доведе до „изкривявания, които никой не може да контролира“. Ципзе също така е на мнение, че автомобилната индустрия пренебрегва водородните горивни клетки като алтернатива на ДВГ.


BMW Oliver Zipse


„По-бързо може да бъдат изградени водородни „бензиностанции“, отколкото инфраструктура за захранвани с батерии електрически превозни средства. Освен това са необходими само 2 дни, за да се преобразува традиционна бензинова и дизелова бензиностанция към водород“, смята Ципзе.

Той посочва, че водородът е единствената суровина, която може да бъде произвеждана и съхранявана. Според Ципзе, времето на автомобили с такова задвижване ще дойде съвсем скоро и в BMW ще бъдат готови за това. В момента компанията подготвя 100 водородни коли, базирани на X5, които ще бъдат тествани през следващите години. Серийното производство на такъв модел е планирано за 2025 година.

0 от 500
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Глупости ( преди 1 година )
    Що водород бе щото само вие ги разработвяте тия технологии.Бензиностанцията е на петролните компании коиъо нямат нищо общо с производвтво на водород кой ги превръща тия бензиностанции във водородни станции и как ще стане.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Кое е грешка бе карикатура немска твърдоте лна батерия с твърд електролит повишава плътността на енергииният капацитет и дава капацитет между 140-150квт а с това се правят спокойно над 1000км пробег с едно зареждане тоест се обезсмисля двг край на трошливите немски части мале сафлер бош цименс люк и тн. немски трошливи недоразумения които давахте и на френските и италиански производители.
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Кое е грешка бе *** немски твърдотрлна батерия с твърд електролит повишава плътността на енергииният капацитет и дава капацитет между 140-150квт а с това се правят спокойно над 1000км пробег с едно зареждане тоест се обезсмисля двг край на трошливите немски части мале сафлер бош цименс люк и тн. немски трошливи недоразумения които давахте и на френските и италиански производители.
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Напълно съгласен съм с тебе, че всичко трябва да стане на пазарен принцип. Ще обясниш ли защото тогава toyota напълно открито и целенасочено хвърля милиарди долари за лобиране срещу електромобилите и за водорода? Напълно открито лобистите отидоха при американското правителство и се обявиха против стимулирането на производството на електромобили, и пожелаха тези средства да останат само за водорода, а електромобилите да бъдат забранени. Това пазарни принципи ли са?
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А какво щеше да стане ако не бяха забранили да убиват хора и да ги вкарват в концлагерите по политически причини? А двигателя с вътрешно горене, въглищните централи и въобще използването на каквито и да е изкопаеми горива само за последните няколко години са убили повече хора, отколкото всички войни за един век назад. Според статистиката само в европа умират над 400 000 човека годишно заради замърсения въздух. Защо смяташ, че този геноцид не трябва да бъде забранен, а трябва да продължи?
  • #7
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Стига еврокомунизъм! ( преди 1 година )
    Защо пък трябва да се забранява? Нали е свободен пазар и капитализъм. На комунизъм ще го извъртат? Не се ли научихме че това не работи? СССР защо се разпадна? Защото разни политици си мислеха че централното планиране може успешно да замени пазарната икономика. Е, видяхме как свърши. Нека да се произвеждат всякакви автомобили и пазарът да решава. Клиентите чрез търсенето да определят обема на производството за различните видове задвижване. За различни приложения са нужни различни автомобили.
  • #6
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бла, бла, бла, празни приказки без покритие.А Тесла към момента има около 40 хиляди зарядни колонки по цял свят на които се зареждат повече от 3 милиона тесли които се движат по улиците. Разликата е че Тесла не приказва, а действа и не моли правителствата да изграждат зарядни станции или да префасонират бензиностанции. Действа си без да обяснява кое щяло да бъдещето и кое не, а заради успехите си без долар за реклама, накара всички останали да следват Тесла , а не toyota с водорода.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Поправка ( преди 1 година )
    Тогава през 2030(а не 2300) година тесла няма да може да продава по 20 милиона електромобила годишно, а bmw ще продава по 30 милиона водородни автомобила годишно.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Удавник и за сламка се хваща. Основна опорна точка на противниците на електромобилите е липсата на електрическа енергия за тяхното зареждане, както и липса на зарядни станции.Но пък обясняват как бъдещето на автомобилите е на водород, въпреки че за производство на водород за 100км е нужна ел. енергия, с която един електромобил може да измине 300 до 400 км. Обясняват че монтажът на контакт за 20 лв в гараж е много по-скъп и отнема повече време отколкото водородна станция за 2 милиона
  • #3
    7 rate up comment 10 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Да не би да повярва в пропагандата? Този задминава и Кирчо по обещания. Как си представяш че в понеделник всички бензиностанции ще са си бензиностанции но след двудневен ремонт в сряда ще станат водородни станции, заедно с производство и съхранение? Колко трябва да си наивен и технически неподготвен, за да повярваш на такива лъжи. Ами и аз ще ти кажа че за една седмица може да се построят три атомни централи като белене вЕрвай ми!