Германският производител BMW представи нов хибриден двигател, който представлява еволюция на мотора, използван от M4 в първенството на Германия за туристически автомобили (DTM) през 2017 и 2018 г. Хибридният агрегат може да се похвали с V-образно разположение и система Twin-Turbo.
Новият двигател е сърцето на бъдещия състезателен автомобил на BMW, който ще участва в състезания за издръжливост в клас LMDh. Агрегатът с вътрешно обозначение P66/3 е 4,0-литров V8 с двоен турбокомпресор и 90-градусово V-образно разположение на цилиндрите. Мощността му е 640 к.с. и 650 Нм, като „червената зона“ при него е 8200 об/мин. От компанията допълват, че всеки цилиндър има диаметър от 93 мм и ход от 73,6 мм. Разстоянието между цилиндрите е 102 мм.
Двигателят е базиран на атмосферния V8 P66/1 от 2017 и 2018 M4, използван в DTM. Неговата разработка е станала на етапи, започвайки с P66/2, когато са добавени два турбокомпресор. Във фаза P66/3 интегрира хибридната система в системата за задвижване.
От BMW не разкриват подробности за електрическата част на агрегата. Известно е, че тя се състои от мотор, инвертор и високоволтова батерия. Специален съединител, разположен между хибрида и горивната камера, осигурява изцяло електрическо задвижване. Двигателят P66/3 е напълно самостоятелен компонент на BMW M Hybrid V8, така че не изисква отделна подрама в шасито Dallara.
BMW M Hybrid V8 ще направи своя дебют на в състезанието „Rolex 24“ в Дейтона (28-29 януари 2023 г).