IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW: „Забраната на двигателя с вътрешно горене в Европа е грешка“

Оливер Ципзе отново призова за инвестиране във водорода като алтернатива

Докато много производители на автомобили, предлагащи продуктите си в Европа, побързаха да определят крайна дата за двигателите с вътрешно горене, BMW не бърза. Според шефа на компанията – Оливер Ципзе, забраната на ДВГ от 2035 година е огромна грешка.


BMW Oliver Zipse


Говорейки тази седмица на събитието „Деня на иновациите“, организирано в Ерланген, (Бавария) 58-годишният изпълнителен директор повтори предупреждението си за потенциално преждевременна забрана на автомобилите с конвенционално задвижване.

„Смятаме, че е погрешно да се забраняват двигателите с вътрешно горене в Европа. Индустрията ще изглежда различно по отношение на мащаб и структура, отколкото днес, ако премине само към една технология“, категоричен е Ципзе.

Според шефа на баварския концерн, „категоричното изключване“ на двигателя с вътрешно горене ще доведе до „изкривявания, които никой не може да контролира“. Ципзе също така е на мнение, че автомобилната индустрия пренебрегва водородните горивни клетки като алтернатива на ДВГ.


BMW Oliver Zipse


„По-бързо може да бъдат изградени водородни „бензиностанции“, отколкото инфраструктура за захранвани с батерии електрически превозни средства. Освен това са необходими само 2 дни, за да се преобразува традиционна бензинова и дизелова бензиностанция към водород“, смята Ципзе.

Той посочва, че водородът е единствената суровина, която може да бъде произвеждана и съхранявана. Според Ципзе, времето на автомобили с такова задвижване ще дойде съвсем скоро и в BMW ще бъдат готови за това. В момента компанията подготвя 100 водородни коли, базирани на X5, които ще бъдат тествани през следващите години. Серийното производство на такъв модел е планирано за 2025 година.

0 от 500
  • #32
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Зимно време като си пуснеш фаровете, парното и радиото колко ще ти е пробега?или ако ти трябва престой в колата при ниски температури колко ще издаяни тази батерия с едно зареждане?или ще стоиш на студено че да има ток
  • #31
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Всички,, фенове,, на новите технологии и електрички имат кола на ток за основна и споделят опит ли?или ползват една с двг а хвалят електрическа и каквото са чули и прочели от разни статии!?
  • #30
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Ами Тесла затова построи два нови завода, които ще произвеждат електромобилите им по много по-ефективен начин и ще намалят себестойността на производство. Но още със старото производство са постигнали 35% брутен марж на печалбата - нещо недостижимо за производителите на ДВГ и въпреки това заради пазарните принципи поддържат високи цени, защото търсенето е огромно. Себестойността на тока, който всеки желаещ сам може да се произведе е 5 стотинки за киловатчас - левче за 100 км.
  • #29
    11 rate up comment 8 rate down comment
    На теслата дръжката ( преди 2 години )
    Нито производството, нито експлоатацията на електромобили е по-икономично. Да не говорим за пазарен принцип. Има една държава, която действа като корпорация на монополите и манипулацията и лъжата са основните и рекламни средства.
  • #28
    18 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    То през 2035 година сигурно ще е влязло в сила евро 8 и новите дизели ще са 700 кубика с два цилиндъра три турбини и четири катализатора и ще са с мощност 200-300 коня. Ще издържат цели 50 000 км без основен ремонт.
  • #27
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 2 години )
    Пък и никой не ти пречи да си караш дизела до 2050
  • #26
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 23 ( преди 2 години )
    Ти не си фактор за пазара и никой не се съобразява с капризите ти. Пък и никой не ти пречи да си купиш водороден автомобил който се зарежда за три минути, но няма къде в България. От София до слънчев бряг се ходи с едно зареждане, а ако искаш да заредиш и за връщане е нужно да спреш на отиване и на връщане по за 10 минути.
  • #25
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Този е истерясъл тотално. Говори си ей така. На двата най-важни пазара Китай и Америка, вече не са лидери. Сега вдигат цените и компенсират намалелите продажби. До кога?
  • #24
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Напротив има китяйците ги пускат 150квтч бятерии а тива знаеш ли какво означава бай бай двг
  • #23
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    19-ти, ти ако искаш спирй на всеки 10мин, аз такава нужда нямам. И съм убеден, че дори след 8ч без почивка, ще съм по адекватен от тебе на пътя. Съвсем отделна тема е дали дневно пътиам или не 1000км, но просто нямам желание всеки ден да търся свободен контакт или да дебна кога ми е заредена колата да ходя да си я взимам (най-близката зарядна ми е на повече от 1км). Т.е не желя да робувам на колата, тя трябва да ми служи на мене.