Докато много производители на автомобили, предлагащи продуктите си в Европа, побързаха да определят крайна дата за двигателите с вътрешно горене, BMW не бърза. Според шефа на компанията – Оливер Ципзе, забраната на ДВГ от 2035 година е огромна грешка.
Говорейки тази седмица на събитието „Деня на иновациите“, организирано в Ерланген, (Бавария) 58-годишният изпълнителен директор повтори предупреждението си за потенциално преждевременна забрана на автомобилите с конвенционално задвижване.
„Смятаме, че е погрешно да се забраняват двигателите с вътрешно горене в Европа. Индустрията ще изглежда различно по отношение на мащаб и структура, отколкото днес, ако премине само към една технология“, категоричен е Ципзе.
Според шефа на баварския концерн, „категоричното изключване“ на двигателя с вътрешно горене ще доведе до „изкривявания, които никой не може да контролира“. Ципзе също така е на мнение, че автомобилната индустрия пренебрегва водородните горивни клетки като алтернатива на ДВГ.
„По-бързо може да бъдат изградени водородни „бензиностанции“, отколкото инфраструктура за захранвани с батерии електрически превозни средства. Освен това са необходими само 2 дни, за да се преобразува традиционна бензинова и дизелова бензиностанция към водород“, смята Ципзе.
Той посочва, че водородът е единствената суровина, която може да бъде произвеждана и съхранявана. Според Ципзе, времето на автомобили с такова задвижване ще дойде съвсем скоро и в BMW ще бъдат готови за това. В момента компанията подготвя 100 водородни коли, базирани на X5, които ще бъдат тествани през следващите години. Серийното производство на такъв модел е планирано за 2025 година.