IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW: „Забраната на двигателя с вътрешно горене в Европа е грешка“

Оливер Ципзе отново призова за инвестиране във водорода като алтернатива

Докато много производители на автомобили, предлагащи продуктите си в Европа, побързаха да определят крайна дата за двигателите с вътрешно горене, BMW не бърза. Според шефа на компанията – Оливер Ципзе, забраната на ДВГ от 2035 година е огромна грешка.


BMW Oliver Zipse


Говорейки тази седмица на събитието „Деня на иновациите“, организирано в Ерланген, (Бавария) 58-годишният изпълнителен директор повтори предупреждението си за потенциално преждевременна забрана на автомобилите с конвенционално задвижване.

„Смятаме, че е погрешно да се забраняват двигателите с вътрешно горене в Европа. Индустрията ще изглежда различно по отношение на мащаб и структура, отколкото днес, ако премине само към една технология“, категоричен е Ципзе.

Според шефа на баварския концерн, „категоричното изключване“ на двигателя с вътрешно горене ще доведе до „изкривявания, които никой не може да контролира“. Ципзе също така е на мнение, че автомобилната индустрия пренебрегва водородните горивни клетки като алтернатива на ДВГ.


BMW Oliver Zipse


„По-бързо може да бъдат изградени водородни „бензиностанции“, отколкото инфраструктура за захранвани с батерии електрически превозни средства. Освен това са необходими само 2 дни, за да се преобразува традиционна бензинова и дизелова бензиностанция към водород“, смята Ципзе.

Той посочва, че водородът е единствената суровина, която може да бъде произвеждана и съхранявана. Според Ципзе, времето на автомобили с такова задвижване ще дойде съвсем скоро и в BMW ще бъдат готови за това. В момента компанията подготвя 100 водородни коли, базирани на X5, които ще бъдат тествани през следващите години. Серийното производство на такъв модел е планирано за 2025 година.

0 от 500
  • #22
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Твърдотелния, нека позная - фенче си на Тойотка, нали? Само вие имате толкова малко мозък. "Твърдотелни" батерии на пазара на коли няма. Няма и да има в близките 3-5 г., а след като се появят, ще минат още 5 г., докато настигнат обикновените по капацитет и цена. В реалния свят чудотворни технологии няма. Има последователна, упорита работа, която носи постепенни подобрения.
  • #21
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    "Да изминеш 1-1200км, не е нещо нобичайно."Прав си, не е необичайно. Необичайно ще е да ги изминат без поне 2-3 почивки дори без нужда от зареждане. А за да не го мислиш за невъзможно, заради такива като тебе беше направен експеримент и с Тесла модел 3 бяха изминати 2780км за едно денонощие в Германия. Малко ли ти се виждат?1000 - 1200 км са изминати за 9-10 часа.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Ципсе, то беше за 2005-та, братле! 10 години след пускането на първия Nissan с литиева батерия Prairie Joy EV и 9 години след излизането на EV1 на GM през 96-та. 2035-та? Къде отиваш ти, може би..
  • #19
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "в Евпроа, има хора които ползват колите си и за по дълги пътувания и да спираш през 2ч за 30мин не е приемливо"Напротив, напълно приемливо е на всеки 2-3 часа да спреш за 10-15 минути почивка, а за професионалните шофьори дори е задължително да почиват минимум 40 мин. на 4,5 часа шофиране. По колко много да пътуват в Европа? 1000км се минават с 2 зареждания по 10-15 мин. Кой пътува ежедневно по толкова?
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Твърдотелната батерия е решила тоя проблем
  • #17
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    16-ти, неграмотен си, като граматически, така и интелектуално. Има немци от Хамбург, отиват на ски в австрийските Алпи или пролетно до Тоскана, Както и датчани с караваните отиват на френската ревиера. Също така има много поляци и чехи, които отиват на атлантическото крайбрежие на Франция. Разстояниата оставям на теб.И за твое сведение, да има много немци, които отиват до Испания с кола. Да изминеш 1-1200км, не е нещо нобичайно.
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде западняка много бе германия е една пльонка 300к кв км територия до къде ще одиш че да караш много да не говорим пък за швейцарските и австрииските корници една шепа земя много карали смех.Западняците са тотални глопатси.Или немеца ще ходи до Испяния с кола масово ходят със самолет.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Будали са хората, които все още разглеждат автомобилостроенето и енергетиката като две отделни неща. Зелената енергетика се нуждае от електромобили, които могат да вършат енергия в мрежата при нужда. Огромен, разпределен акумулатор на почти нулева цена, защото колите са купени и без това. А водородът това не може да го прави.
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мното от пишещите тук, гледат на колата като градско превозно средство или в рамките на България до слънчака. .Но в Евпроа, има хора които ползват колите си и за по дълги пътувания и да спираш през 2ч за 30мин не е приемливо. В града си ползват колела или гр. странспорт, но на *** му е под достойнстеото. Ама иде ли в Виена, Париж, се качва и не мрънка.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Раздвоение ( преди 1 година )
    Доколкото знам плана на БМВ е от 2030г в Европа да предлага само електромобили като са несъгласни със забраната тогава защо не държат ДВГ до последно тоест до 2035г