IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не дръжте бензин в туби!

Горивото има срок на годност, след чието изтичане то вече е безполезно

Ако го налеете в туба и преседи известно време, той няма да е годен за употреба. Бензинът има тенденция да се изпарява и окислява, добавките се утаяват. С една дума, за три месеца в туба, се образува такъв „коктейл“, че не си струва да го излеете в резервоара на колата. Колкото повече време прекарва горивото в тубата толкова по-зле. Повярвайте ни, опитахме.


гориво туба


Резултатът беше впечатляващ, но нека започнем отначало. Имайки около една четвърт резервоар свежо, наскоро заредено гориво и осъзнавайки, че провеждаме експеримент върху личен автомобил, заредихме десет литра „едногодишен“ бензин, който е преминал през всички кръгове на промените във времето. Тубата, от която наливаме е алуминиева с гумено уплътнение на капачката.

Сензорът за ниво на горивото показа малко по-малко от половината. Първоначално моторът използва все още пресния бензин в тръбите, но съвсем скоро започват да се усещат промени. Колата започва да ускорява по-зле, все едно, че половината от „конете“ ги няма, появяват се и т.нар. придърпвания - дроселът се опитва да разбере на какъв боклук е попаднал. И това е само началото!

При следващ старт се налага да завъртите стартера за значително по-дълго време и след това да помогнете на двигателя с педала за газта - скоростта е ниска, колата се тресе и сякаш ще изгасне всеки момент. Загряването също се оказва прекомерно. Целта ни е да изминем 12 км до бензиностанцията и да заредим свежо гориво.

С голяма мъка и опънати нерви стигаме до бензиностанцията и зареждаме пълен резервоар А-95. но запалителните свещи вече са черни, а моторът се усеща тежък, като дизелов двигател през зимата. На връщане 12 километра постепенно променят стила на колата, тя започва да работи по-добре и на следващата сутрин колата пали както преди теста. Между другото, „старият бензин“, в допълнение към дискомфорта, който причинява, изключително бързо „изчезва“: същите тези десет литра бяха достатъчни за малко повече от 60 км, тоест потреблението почти се удвои.

У нас, колкото и скъп и некачествен да е бензинът, трудно можете да заредите гориво с изтекъл срок на годност на бензиностанция. Големите вериги бензиностанции го продават бързо, предотвратявайки стагнацията му в резервоарите. Така че съветът ни е да не държите бензин в туби за повече от месец, защото в противен случай проблемите с колата са почти сигурно гарантирани.


0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това не е истина. Пробвал съм много пъти и няма никакъв проблем с бензина.Колата работи перфектно.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Йордан Илчев ( преди 1 година )
    Пийте го,или пърлете необръснати !!!
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На колегата главата му е пълна със сажди от нафтовата печка, която кара и няма начин да ти отговори адекватно, защо кара с гориво, което е предназначено за трактори, комбайни, камиони и тежки машини. Нито е по-евтино, нито нищо. Имал съм дизели преди години и го знам от личен опит. Да караш дизел излиза по-скъпо при всички случаи. Поддръжка, ремонти, по-капризна техника, проблеми при палене, когато е студено, кофти управление заради голямото тегло да двигателя, гадна миризма на нафта и още и още
  • #11
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Cobra ( преди 1 година )
    До ананимен #3 заради такива като теб по улиците е пълно с коли, които бълват черен дим и дишаме отровен въздух. Аз и моите приятели караме само на бензин. Газ също не харесвам, но поне не замърсява като дизела.И ако можеш да обясниш предимствата на дизела, заради които го предпочиташ. Освен, че двигателят е по-скъп и тежък, и ремонта на турбина е скъп, дизелът по никакъв начин не е по-икономичен. Карал съм и знам. Като пари за гориво не излиза по-евтино от бензина, само замърсява.
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Макс ( преди 1 година )
    Може и да бъркам, но мисля, че навремето горивото от военния резерв се подменяше на 20 години.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ti6o86 ( преди 1 година )
    Ами колата ми е инжекцион и не съм имал проблеми! Бензина е стоял около 8 месеца със добавка!
  • #8
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това са абсолютни глупости. Карал съм с бензини и нафта стояли повече от година в туби в гаража. Пали си съвсем нормално, разхода е същия, както и поведението на колата няма разлика от преди. В шоурумовете има коли престоели по 2 и повече години. Бензина стои в резервоарите на колите и няма проблем.
  • #7
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Селянин ( преди 1 година )
    Да не държа бензина в туба, ами в тенджурата ли да го държа? Не знам авторите какви туби ползват, но моите имат капачки и бензина не се изпарява.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Парен чук ( преди 1 година )
    Смехуркото с мафиотския Лукойл естествено не знае, че байГаню не разрежда с вода и не слага *** в бензина
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До анонимен 3 ( преди 1 година )
    Дизел само дънки!