Появата на нова автомобилна марка в Европа е доста рядко явление напоследък. Но юли 2022 ни донесе именно това: в Елзас започна производството на Ineos Grenadier, духовния наследник на Land Rover Defender и може би най-сериозния офроудър, правен на Стария континент. По този повод "КОЛЕЛА" и Automedia.bg разговаряха с Клаус Хартман, който след близо 20 години кариера в Mercedes сега е директор продажби и маркетинг за Европа на новата британска компания.
6 въпроса към Клаус Хартман, Ineos Automotive (ГАЛЕРИЯ):
Grenadier беше роден като духовен наследник на може би най-емблематичния британски автомобил в историята - класическия Land Rover Defender. Но сега производството ви е във Франция, двигателите са от BMW, други системи идват от Австрия, окачването е от Германия и Италия. Доколко можем да смятаме Ineos за британска марка?
"Ineos е европейски автомобил, но наследството му, дизайнът му са наистина британски. Идеята за него е родена в една лондонска кръчма. Само че, ако искаш да имаш успех, трябва да работиш с най-добрите възможни партньори. Използваме Magna Steyr заради огромния им опит в офроуда. Имаме голям офис в Германия, защото там има отличен достъп до инженерна експертиза. Заводът ни в Хамбах в миналото беше един от заводите с най-високо качество на работата в цялото портфолио на Mercedes. BMW произвежда най-добрите двигатели, и точка. Така че ние сме британска компания, с британски дизайн и дух, но продуктът ни е наистина международен и глобален".
"Ineos е европейски автомобил, но наследството му, дизайнът му са наистина британски. Идеята за него е родена в една лондонска кръчма. Само че, ако искаш да имаш успех, трябва да работиш с най-добрите възможни партньори. Използваме Magna Steyr заради огромния им опит в офроуда. Имаме голям офис в Германия, защото там има отличен достъп до инженерна експертиза. Заводът ни в Хамбах в миналото беше един от заводите с най-високо качество на работата в цялото портфолио на Mercedes. BMW произвежда най-добрите двигатели, и точка. Така че ние сме британска компания, с британски дизайн и дух, но продуктът ни е наистина международен и глобален".
Видео от разговора с Клаус Хартман вижте тук: