Появата на нова автомобилна марка в Европа е доста рядко явление напоследък. Но юли 2022 ни донесе именно това: в Елзас започна производството на Ineos Grenadier, духовния наследник на Land Rover Defender и може би най-сериозния офроудър, правен на Стария континент. По този повод "КОЛЕЛА" и Automedia.bg разговаряха с Клаус Хартман, който след близо 20 години кариера в Mercedes сега е директор продажби и маркетинг за Европа на новата британска компания.
6 въпроса към Клаус Хартман, Ineos Automotive (ГАЛЕРИЯ):
Обикновено автомобилните компании разработват новите си модели в дълбока секретност. Вие избрахте точно обратния подход - всеки етап от развитието на Grenadier беше публичен. Какви предимства смятате, ще че ви донесе това?
"Много добър въпрос. Това "показно тестване", което направихме, ни носи множество ползи. Преди всичко нека се запитаме защо другите производители пазят новите си модели в тайна? Отговорът е най-вече защото те вече имат съществуващи модели, които искат да разпродадат, преди да излязат новите. Ако покажат наследника твърде рано, хората просто ще го изчакат да излезе и тогава старият модел не може да се продаде. Ние нямаме такъв проблем. Но има и технически аспект: криенето на прототипи, използването на камуфлаж всъщност усложнява тестовете и ги прави по-неточни. Освен това тестването пред очите на всички ни дава безпрецедентно добра обратна връзка от клиентите".
"Много добър въпрос. Това "показно тестване", което направихме, ни носи множество ползи. Преди всичко нека се запитаме защо другите производители пазят новите си модели в тайна? Отговорът е най-вече защото те вече имат съществуващи модели, които искат да разпродадат, преди да излязат новите. Ако покажат наследника твърде рано, хората просто ще го изчакат да излезе и тогава старият модел не може да се продаде. Ние нямаме такъв проблем. Но има и технически аспект: криенето на прототипи, използването на камуфлаж всъщност усложнява тестовете и ги прави по-неточни. Освен това тестването пред очите на всички ни дава безпрецедентно добра обратна връзка от клиентите".
Видео от разговора с Клаус Хартман вижте тук: