IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ineos работи по водородна версия на всъдехода Grenadier

Британците ще разчитат на технологии и помощ от Hyundai

Британският милиардер Джим Ратклийф и ръководения от него концерн Ineos усилено работят по лансирането на всъдехода Grenadier. Както може би знаете, идеята на новия модел е да запълни празнината в нишата на корави и надеждни машини, оставена след спирането на старото поколение Land Rover Defender.


ineos grenadier


И докато производството на Ineos Grenadier се очаква да стартира към края на 2021 година, от компанията вече мислят за екологичен вариант на всъдехода. От една страна за това натиска самият Ратклийф, а от друга очевидно е помогнало и скорошното решение на Великобритания да забрани конвенционалните двигатели още през 2030 година.

Сред обсъжданите опции за диверсификация на задвижващите технологии на оф-роудъра е изпъкнала тази за водородно задвижван вариант. За целта, Ineos Automotive възнамерява да си партнира с Hyundai, които са сред лидерите в развитие на технологията. Все още няма детайлна информация, но от британската компания заявяват, че ще си сътрудничат с корейците в областта на производството на водород и системи за работа с него в Европа, но по-важното е, че ще има "проучване на технологията за горивни клетки на Hyundai за внедряването й в Ineos Grenadier".


ineos grenadier


Hyundai има над 5 години опит в конструирането на водородно задвижвани автомобили, докато Ineos, който в същността си е производител на химически продукти, вече произвежда сериозни количества от този газ. Британците извличат по 300 000 тона водород годишно като остатъчен продукт от производството на различни химикали. И считат, че тази технология ще е по-подходяща и практична за автомобила им, отколкото електрическо задвижване с батерии.

Междувременно стана ясно, че Ineos Grenadier няма да се произвежда в Уелс, а в завода на Mercedes в Амбак, Франция, в който навремето се произвеждаше Smart. Във фабриката има конструирана поточна линия за SUV модели със сходни размери, което ще ускори процеса по преоборудването й. Преговорите с Daimler, обаче, все още текат.

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За тези, които са добре с английския, препоръчвам да намерят в Youtube видеото на Engineering Explained по темата. Там е много добре обяснено защо ползването на водород няма да е рентабилно в близко бъдеще и како трябва да се промени, за да се наложи това гориво.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Вородородът е навсякъде" - хахах бай ганьо, ти хубаво си научил една фраза ама водород в свободно състояние няма в нашата планета, е така да си гребнеш от него или да си налееш туба, защото веднага прави молекула с други хим. елементи. За да разбиеш тая молекула и да извадиш чист водород трябва твърде много енергия, която прави процеса скъп.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Водородните технологии имат много повече потенциал за развитие от колкото батериите. Водородът е горивото на бъдещето и един ден с него ще се захранва абсолютно всичко! Автомобили, камиони, влакове, кораби, самолети и дори космическите кораби с които ще пътуваме до Марс и други планети.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    хахах ( преди 3 месеца )
    Ееее вие пък се изкарахте по големи специалисти от инженерите които реално ги конструират тия коли. По умни сте и от инженерите на Хонда, и на Тойота и на Хюндай...... Изобщо вие сте номер едно и всичко знаете. Смешни сте! Щом хората го правят навсякъде по света значи има потенциал. Това че Тесла създаде тренда на батериите не значи че водородът не е бъдещето. Водородът е най разпространеният елемент и представлява около 70% от масата на вселената. Вородородът е навсякъде!
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    грешка ( преди 3 месеца )
    Факт е че няма как водорода да се направи по-малко безопасен. Колкото и здрав резервоар да направят все някъде някой ще се взриви. Батериите обаче могат да се направят незапалими. В един момент когато това стане, безопасността ще изхвърли от пазара водорода. Да не говорим, че е по-скъпо да се произведе, да се пренесе до станция за зареждане, да има персонал да им се плаща заплата на тая станция. Докато тока няма нужда от такива неща. Просто икономическата логика изключва водорода.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Представяш ли си как пресипваш от туба с водород в резервоара :)
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    грешка ( преди 3 месеца )
    Възможно е да има някакво приложение водорода точно за такива офроад машини. Но ще е сложно зареждането, заради много причини. В един момент удобството за да си зареждаш от контакта и по-скъпия водород ще изхвърлят този тип задвижване и с развитието на батериите, ще го забравим. Като преходен начин за пренасяне на енергия може би ще съществува 10-15 години.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    грешка ( преди 3 месеца )
    До №1 - "В Бъдеще водородните станции ще са навсякъде" - не няма да е така. Вече имаше взривени водородни станции. Въпрос на време е да ги забранят в градовете. Представяш ли си камион цистерна как го нови тоя водород в градски трафик. Един инцидент и ще се изпари цял квартал. Това не е природен газ, това е изключително опасно взирвно вещество. Газта за да се взриви трябва искра и определена смес от газ и кислород. Водорода се взривява мигновенно с допир с кислород.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сипни, бате, водород в пустинята.... 700 бара налягане.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Браво ( преди 3 месеца )
    Това вече е новина. Хората мислят в правилна посока. Батериите са града. А водородът е бъдещето за сериозните автомобили. Истинските офроуд автомобили ще се задвижват от водород. В Бъдеще водородните станции ще са навсякъде. Ще има и мобилни станции с размер на каравана които ще могат работят насред нищото, в отдалечени диви райони и произвеждат водород чрез ВЕИ. Така че водородът ще бъде достъпен навсякъде където им слънце и вода.