Британският милиардер Джим Ратклийф и ръководения от него концерн Ineos усилено работят по лансирането на всъдехода Grenadier. Както може би знаете, идеята на новия модел е да запълни празнината в нишата на корави и надеждни машини, оставена след спирането на старото поколение Land Rover Defender.
И докато производството на Ineos Grenadier се очаква да стартира към края на 2021 година, от компанията вече мислят за екологичен вариант на всъдехода. От една страна за това натиска самият Ратклийф, а от друга очевидно е помогнало и скорошното решение на Великобритания да забрани конвенционалните двигатели още през 2030 година.
Сред обсъжданите опции за диверсификация на задвижващите технологии на оф-роудъра е изпъкнала тази за водородно задвижван вариант. За целта, Ineos Automotive възнамерява да си партнира с Hyundai, които са сред лидерите в развитие на технологията. Все още няма детайлна информация, но от британската компания заявяват, че ще си сътрудничат с корейците в областта на производството на водород и системи за работа с него в Европа, но по-важното е, че ще има "проучване на технологията за горивни клетки на Hyundai за внедряването й в Ineos Grenadier".
Hyundai има над 5 години опит в конструирането на водородно задвижвани автомобили, докато Ineos, който в същността си е производител на химически продукти, вече произвежда сериозни количества от този газ. Британците извличат по 300 000 тона водород годишно като остатъчен продукт от производството на различни химикали. И считат, че тази технология ще е по-подходяща и практична за автомобила им, отколкото електрическо задвижване с батерии.
Междувременно стана ясно, че Ineos Grenadier няма да се произвежда в Уелс, а в завода на Mercedes в Амбак, Франция, в който навремето се произвеждаше Smart. Във фабриката има конструирана поточна линия за SUV модели със сходни размери, което ще ускори процеса по преоборудването й. Преговорите с Daimler, обаче, все още текат.