Предшественикът на сегашните модерни лекотоварни коли с "двоен шеврон", компактният Citroen C15, се появява на автомобилния пазар през вече далечната 1984 година и още със старта на продажбите се превръща в истински хит.
Според автомобилния производител от малката "баничарка" са продадени 1 235 042 броя. Серийното му производство е прекратено в завода във Виго в Испания през декември 2005 година. Изглежда не толкова отдавна, но макар и с разпознаваема визия, не много от нас са запознати със същността на тази кола.
Историята на най-известната баничарка (ГАЛЕРИЯ):
"Светофари, дай ми виза"
Първата партида Citroen C15 с предно задвижване, повтаряме, е родена през 1984 г. - това са версиите C15E и C15D. И двете са изградени на базата на малкия хечбек Citroën Visa (1983-1988). И поради тази причина не е е изненадващо, че кабината на C15 е точно копие на Visa. По онова време клиентите могат да закупят и автомобил в персонална конфигурация.
Citroen C15 E е оборудван с бензинов двигател обем от 1 124 куб. см. и с мощност от скромните 47 к.с при 5750 об/мин. Максималната скорост на такава "баничарка" е 125 км/ч. Лесен за управление и в същото време доста надежден, Citroen C15 е оборудван и с дизелов двигател с обем 1 769 куб. см. и мощност 60 к.с. при 4600 об/мин, който по-късно се инсталира и на друг търговски модел на марката - Berlingo.
Дизелакът ускорява колата до 133 км/ч. Разходът на гориво обаче е доста приличен. В градски условия не повече от 6 литра, на извънградско - нещо от сорта на 4 литра. При дизеловия двигател французите използват системи за впръскване на гориво Bosch и Lucas / CAV / Roto. Дизеловите "баничарки" се оказват далеч по-предпочитани от бензиновите и в крайна сметка се оказва, че представляват над 70% от всички продажби модела.
Първата партида Citroen C15 с предно задвижване, повтаряме, е родена през 1984 г. - това са версиите C15E и C15D. И двете са изградени на базата на малкия хечбек Citroën Visa (1983-1988). И поради тази причина не е е изненадващо, че кабината на C15 е точно копие на Visa. По онова време клиентите могат да закупят и автомобил в персонална конфигурация.
Citroen C15 E е оборудван с бензинов двигател обем от 1 124 куб. см. и с мощност от скромните 47 к.с при 5750 об/мин. Максималната скорост на такава "баничарка" е 125 км/ч. Лесен за управление и в същото време доста надежден, Citroen C15 е оборудван и с дизелов двигател с обем 1 769 куб. см. и мощност 60 к.с. при 4600 об/мин, който по-късно се инсталира и на друг търговски модел на марката - Berlingo.
Дизелакът ускорява колата до 133 км/ч. Разходът на гориво обаче е доста приличен. В градски условия не повече от 6 литра, на извънградско - нещо от сорта на 4 литра. При дизеловия двигател французите използват системи за впръскване на гориво Bosch и Lucas / CAV / Roto. Дизеловите "баничарки" се оказват далеч по-предпочитани от бензиновите и в крайна сметка се оказва, че представляват над 70% от всички продажби модела.