Без масло автомобилният двигател няма да живее много дълго. Маслото, както знаете, действа като смазка и не само: то също така почиства повърхностите на вътрешните части и ги охлажда. И тъй като двигателното масло губи първоначалните си свойства по време на работа, то трябва да се актуализира през определени интервали от време или пробег. Със смяната се отърваваме от всички видове замърсявания и субпродукти от износването на мотора.
Самата процедура не е никак сложна, но има шофьори, които се затрудняват и срещат различни промени. Освен това, тя предизвиква и някои въпроси, като отговори на основните от тях дават експертите от изданието „За Рульом“.
8 въпроса за смяна на маслото (ГАЛЕРИЯ):
Ако искате да сте сигурни в херметичността на уплътнението - да. Някои собственици обаче предпочитат да възстановят шайбите, които вече са били компресирани и подложени на така нареченото „работно втвърдяване“. Те трябва да бъдат закалени, след което отново ще станат меки и надеждно ще уплътняват съединението.
Обикновена газова горелка и спрей са всичко, което е необходимо за нагряване на шайбата. Това може да се направи у дома на газов котлон. Технологията за наряване на мед и алуминий е коренно различна. Алуминиевата шайба трябва да се нагрява и охлажда бавно, като постепенно се отдалечава от пламъка. Медта става пластична при бързо охлаждане. Следователно нагрята медна шайба трябва да се постави в студена вода. Този метод не е подходящ за стоманената шайба на Renault, която е уплътнена с вулканизирана гума.