Без масло автомобилният двигател няма да живее много дълго. Маслото, както знаете, действа като смазка и не само: то също така почиства повърхностите на вътрешните части и ги охлажда. И тъй като двигателното масло губи първоначалните си свойства по време на работа, то трябва да се актуализира през определени интервали от време или пробег. Със смяната се отърваваме от всички видове замърсявания и субпродукти от износването на мотора.
Самата процедура не е никак сложна, но има шофьори, които се затрудняват и срещат различни промени. Освен това, тя предизвиква и някои въпроси, като отговори на основните от тях дават експертите от изданието „За Рульом“.
8 въпроса за смяна на маслото (ГАЛЕРИЯ):
Невинаги. Първо, в почти всички случаи се налага демонтиране на защитата на картера. И на по-стари коли с обърнати закрепващи гайки това може да бъде проблем.
Второ - при много двигатели с алуминиев картер и дренажна тапа с малък диаметър резбата се износва бързо. Често се срещат развалени резби на двигателите на GM и VW, което се превръща в сериозен проблем. Налага се смяна на картера, възстановянане на резбата или поставяне на по-голям тапа.