IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трябва ли да сменя маслото след дълъг период на бездействие на двигателя?

Отговорът на този въпрос е категорично „ДА“, а защо трябва ви разказваме сега

Някои търговци на автомобили изтъкват като плюс факта, че колата, която продават дълго време е била в гараж без да се кара. Точно това обаче трябва да е своеобразно предупреждение за потенциалния купувач. В края на краищата дългият престой не вещае нищо добро, тъй като гумените съединения, гарнитурите и тем подобни се напукват и изсъхват, но знаете ли какво се случва с маслото?


съвети


Обяснения от сорта: Собственикът е стар, разболя се, замина на дълга командировка или си купи друга, по-интересна кола и в резултат на това въпросната кола стои в гаража или на паркинга, не трябва да ви убеждават, че колата ще е безпроблемна. Без работата на системите и циркулацията на течности, различните тръби и уплътнения, както вече споменахме, са склонни да изсъхват, напукват или дори да се разпадат напълно. И това е първото нещо, което ще трябва да проверите, когато ви се предлага подобен автомобил. Но струва ли си да смените маслото в него?

Отговорът е недвусмислен. Ако автомобилът е стоял много дълго време, тогава маслото, налято в двигателя му, също се разгражда, губейки всичките си полезни свойства. А някога полезната смазваща течност се превръща в опасна каша, която заплашва със сериозни проблеми двигателя .

Така например маслото се влияе отрицателно от температурните разлики между метала и атмосферата, което допринася за образуването на конденз по стените на картера. Освен това, водните капчици, които се появяват, се смесват с маслото  и полезните му свойства се влошават значително.


съвети


От дълъг престой естерите с ниска точка на кипене се изпаряват от маслото. Липсата на леки фракции в смазката променя структурата му, а това също обещава загуба на някои от свойствата, необходими за ефективната работа на маслото.

Ако двигателят не е стартиран дълго време, това означава, че маслото, налято в него, не се е смесвало. А това от своя страна заплашва от разслояване на смазката. По-тежките фракции потъват, а по-леките изплуват. И в резултат на това собственикът на автомобила ще получи битумно покритие, прилепващо към метала, което абсолютно неполезно за двигателя. И за да се отървете от него, ще трябва да разглобите двигателя и да го измиете ръчно. Добавките, уви, са безполезни в този случай.

Освен това маслото може да се окисли. Двигателят, както знаем, не е запечатан и въздухът, влизащ в картера, активира окислителните процеси. Това води до появата на корозивни киселини , които могат да повредят метала.


съвети


Изводът е доста прост. Ако са ви казали, че бабата, която е била собственик на автомобила не го е карала през последните година или две, тогава първото нещо, което трябва да направите, е да закарате такава кола в сервиза за задълбочен преглед, диагностика и смяна на всички работни течности и в частност двигателно масло.

Ако колата е ваша и по някаква причина не я използвате дълго време, то маслото трябва да се сменя според графика за поддръжка - веднъж годишно. Освен това е добре понякога двигателят на автомобила да бъде стартиран, оставяйки го да поработи известно време. Още по-добре - „разхождайте“ колата поне веднъж месечно.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    tdosev ( преди 3 месеца )
    Е те тука е истината в коментарите. Бай *** е компетентен по всякакви въпроси и на нищо не вярва.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Го60 ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости. Маслото нито е боза или прясно мляко, че да си промени свойствата. Само си вдига малко вискозотета, което в някои случаи е добре. При пълните синтетики ефекта е по слабо изразен. Това важи за масло над дестина години. Едно масло докато се пакетира и стигне в магазина може да отлежи с години по складовете.
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Тези масла не са минали през това, което е минало маслото в двигателя, дори и след едно палене. Освен това тези в тубите да затворени и така няма как да се изгуби консистенцията.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А тези масла, които отлежават с години в туби из магазини и сервизи, те не се ли разпадат?
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Аз съм 1 ( преди 3 месеца )
    Защо ми изтрихте коментара? Много сте жалки и смешни. Кое не е вярно от написаното, че е задължително маслото да бъде сменено при покупката на автомобил на старо. За пореден път доказвате, че сте за смях. Блокирайте ме пак, че иначе пак ще кача коментара. Отгоре на това сте орязали коментара ми така, че да изглежда че ви хваля.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Опаааа, смешници, пак триете
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Написаното по принцип е абсолютно вярно. Този път няма глупости, а самата истина. Не е типично за вас, но явно има изключения от правилото. С няколко думи казано при покупка на стара кола се сменят всички течности, а не само маслото. Абсолютно всички. Масло, антифриз, спирачна течност, хидравлична на кормилото, ако е с хидравлика, трансмисионна на скоростната кутия, диференциално масло, ако има диференциали. Ако не го направите първоначално, рискувате колата да се окоти впоследствие...
  • #2
    27 rate up comment 2 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 3 месеца )
    Като видях заглавието на статията се обзаложих сам със себе си,че статията е написана от Румен. Е, печеля !! Давам му идея за следваща статия- " Трябва ли да помпим гумите,като виждаме,че са спаднали ?"
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Кое не е вярно от написаното, че е задължително маслото да бъде сменено при покупката на автомобил на старо. За пореден път доказвате, че сте за смях.