Днес легендарната италианска марка е далеч от върховете на славата си: през първата половина на 2022 Alfa Romeo е продала едва 11 736 автомобила в Европа, близо двойно по-малко дори от нишовата френска DS. Може би обновяването на гамата, започнало с новия кросоувър Tonale, ще помогне ситуацията да се промени. А междувременно на италианците им остава да си спомнят за миналото величие - за което има предостатъчно поводи. През 2022 се навършват 50 години от появата на един от най-успешните модели на компанията - Alfa Romeo Alfetta.
13 любопитни факта за Alfa Romeo Alfetta (ГАЛЕРИЯ):
Дизел за повече екология
През 1979 в гамата е добавен и двулитров турбодизел - за пръв път в историята на Alfa. Двигателят е разработен от VM Motori, работилницата на Ванчини и Мартели, която днес е част от Stellantis. Дизеловата версия развива 82 коня, но не се харесва на критиката, най-вече защото теглото на предницата се е повишило със 100 килограма, а колата все така няма усилване на кормилната уредба. Дизеловата Alfetta е продавана основно във Франция и Италия, където правителствата субсидират този тип двигатели като по-екологични (правителствата винаги знаят какво правят!).
През 1979 в гамата е добавен и двулитров турбодизел - за пръв път в историята на Alfa. Двигателят е разработен от VM Motori, работилницата на Ванчини и Мартели, която днес е част от Stellantis. Дизеловата версия развива 82 коня, но не се харесва на критиката, най-вече защото теглото на предницата се е повишило със 100 килограма, а колата все така няма усилване на кормилната уредба. Дизеловата Alfetta е продавана основно във Франция и Италия, където правителствата субсидират този тип двигатели като по-екологични (правителствата винаги знаят какво правят!).