IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум-марките изпревариха масовите като задоволство на клиентите

Вижте кои брандове печелят доверието на потребителите и кои губят по този показател

Собствениците на премиум-автомобили са по-доволни от своите превозни средства, отколкото купувачите на модели на масови производителите. Такива резултати показа проучването на American Customer Satisfaction Index (ACSI), проведено в САЩ от юни 2021 г. до юни 2022 г., в което са интервюирани 4708 шофьори.


Acura


Индексът на удовлетвореност от скъпите автомобили се повишава с 2,6% до 80 пункта, докато показателят за масовия сегмент си остава същият – 77. Сред масовите марки лидер е Subaru, чийто индекс ACSI се понижи с един процент до 80 пункта. Четири производителя отбелязват резултат 78 - Hyundai и Mazda (минус 1%), както и Chevrolet (+3%) и Ram (-3%). Индексът на Honda падна с 6% до 77, същият резултат е получен от Nissan (-1%), докато Buick и Volkswagen са без промяна).

По 76 точки получават Ford и GMC, които са загубили по 3% от доволните клиенти, Jeep (без промяна) и Kia (минус един процент). Dodge намалява резултата си с 5% - до 74 точки, докато на дъното на класирането са Chrysler и Mitsubishi – по 72%, въпреки че и при двете марки се отчита леко увеличение на удовлетвореността.

Що се отнася до премиум-брандовете, Lexus пое лидерството (+4%) с резултат от 84 точки. Следват го Acura (+8%), Infiniti (+9%) и Audi (+3%), като и трите марки имат по 82 точки. Tesla запазва резултата си с 80 точки, толкова има и Cadillac, при който се отчитат ръст от 4%. Веднага след това е Mercedes-Benz със 79. 

Най-зле се представят BMW (-5%) - 77 пункта, както и Volvo (76) и Lincoln (75), като последните две марки са загубили един процент от доволните собственици.

Като цяло, най-добре се представят азиатските производители, които печелят 1% и постигат индекс от 79. Същият резултат имат и европейските марки, докато тези от Северна Америка записват отстъпление до 77 точки.

Експертите обясняват влошаването на клиентското изживяване от масовия сегмент с няколко фактора. Първо, рекордната цена на горивото в САЩ изиграва важна роля и второ - колите вече се купуват по-трудно поради продължаващия недостиг на чипове, което забавя производството, увеличава времето за чакане и принуждава компаниите да съкращават оборудването.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква статистика само. Най-добрите с 81% одобрение, най-лошите - със 72%. Че тя статистическата грешка може е толкова. При толкова близки резултати почти няма смисъл от каквото и да било заключения.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото, ако пишете правилното произношение, Акюра, няма да имате проблем с иначе напълно безумната цензура.
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това не е вярно, точно хората които дават огромни пари са по-взискателни и имат по-богат опит в премиум сегмента като цяло и всеки пропуск там се казава със сериозно неодобрение. От друга страна и самите те повече страдат, защото премиум автомобил с почти всички екстри е доста по-сложен от една малка кола с атмосферник и най-често взиманите екстри и съответно е пълен с проблеми които никога не се отстраняват.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    А ( преди 1 година )
    Какво е аглока бе?
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Американците явно масово имат зависимост към тежки наркотици. Да сложиш на челни места марки като Инфинити, Аглока и Тесла, които са с пластмаси от претопени бъркалки и всичко вътре е дялано с теслата. Особено Инфинити и Аглока имат табла визия от 90те години, Тесла пък е сглабяна от пияни мексиканци (буквално казано). Казвам това от опит защото вкарвам коли от САЩ в Европа и съм имал многократно допир с какви ли не, като понякога съм ги карал през няколко щата. Всичко американско е страшен шит.
  • #3
    2 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Клиенти, които купуват Тойотка, *** и разни други японски недоразумения, искат стара технология - минимум на 20 годинки. Не искат екрани, автономно спиране и Андроид Ауто. Музиката от касетка да се пуска, ако може. Затова удолетворението спада, защото и япончетата започнаха да слагат екрани, а както ни е добре известно, японец и добро потребителско изживяване в едно изречение не може да има.
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Въпрос ( преди 1 година )
    Тесла е премиум само с цената си
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изпревариха единствено по ремонти.Доказаха,че са по ненадеждни от масовките!