Големите производител харчат огромни суми пари всяка година, опитвайки се да привлекат купувачи и може да е лесно да се помисли, че след като това стане факт, задържането на тези клиенти ще бъде много по-лесно. Оказва се обаче, че това не е така.
Според ново проучване на компанията S&P Global Mobility, повечето луксозни марки отбелязват спад в лоялността на своите клиенти. Целта на изследването е да установи какъв процент от купувачите се връщат отново към бранд, чийто автомобил са притежавали. Проучването обхваща периода от януари 2020 г. досега, като показва любопитни резултати.
Като цяло в луксозния сегмент се отчита спад от 4,5%, но корейският производител Genesis отчита увеличение на лоялността към марката от 8,5%. Това е близо два пъти повече от ръста на Maserati (4,5%), който е на второ място. Само още един бранд – Tesla, отчита положителна промяна по този показател, като в случая той е 4%.
На обратния полюс е Land Rover, при когото се отчита най-сериозен спад – 9,5%. В първата тройка като спад се класират още Porsche с 8,5% и американският производител Lincoln (-7,9%). Проучването показва и проблеми в това отношение за две от водещите германски премиум-марки – Audi (-7,3%) и Mercedes-Benz (-7,0), докато при BMW спадът е най-малък (-2,3%).
Авторите на изследването посочват, че големият проблем за луксозните производители е недостигът на части, който бави производството. Богатите клиенти просто не са свикнали да чакат и сменят марката, за да могат да получат автомобила си по-рано.
Прогнозите са, че доставките в автомобилната индустрия ще се нормализират през следващите месеци и повечето производители ще имат шанса да си върнат загубеното.