IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелов премиум-седан или луксозен електромобил – кое излиза по-евтино?

Mercedes-Benz сравни разходите за Е-Class и EQЕ, като резултатът е много любопитен

Германският производител Mercedes-Benz публикува много любопитно сравнение на разходите за закупуване и притежаване на два от най-важните модели на марката – класическия седан E-Class с дизелов двигател и новия електромобил EQЕ. В случая са използвани версиите EQE 350+ Launch Edition и E-Class 300d 4Matic Premium Plus.


Mercedes-Benz EQE


Идеята в случая е да се покаже, че новите електромобили на марката съвсем не са по-скъпи (като цяло) от тези с конвенционално задвижване. Затова и става дума за модели, чиито купувачи не получават никакви стимули при тяхното придобиване. Освен началната цена, в сравнението са включени и разходите за притежание, а крайният резултат е... равен.

Започваме от цената при дилъра, където дизеловата Е-Class има сериозно предимство. Покупката на E-Class 300d 4Matic Premium Plus излиза 74 791 (по каталог), докато при EQE 350+ Launch Edition сумата се увеличава до 93 017 евро. Тази по-висока каталожна цена се запазва дори при 36-месечен лизинг или оперативен лизинг при пробег от 90 000 км. Ако авансово платената сума е 21 000 евро, то при E-Class вноската е 688 евро, а за ЕQE – 1018 евро (посочените цени са за Италия, така че на други пазари в ЕС може да има разлика).


Mercedes-Benz EQE


Предимствата на дизеловия вариант обаче свършват дотук. Повечето експерти са на мнение, че цените на електромобилите и модели с ДВГ ще се изравнят не по-рано от 2024 или 2025 г., но и сега разходите за моделите на ток са много по-малки. От Mercedes-Benz посочват, че за EQE (отново в Италия) пътен данък не се плаща, докато за Е-Class той е 52 евро на месец. Електромобилът е освободен от такси за паркиране в зона С, където дизеловият седан плаща 60 евро на месец, както и в „синя зона“ (Е-Class – 40 евро на месец).

Освен това, за EQE за застраховката „Гражданска отговорност“ е 50 евро на месец, докато за Е-Class е 75 евро. Към всичко това трябва да се добавят и по-ниските цени за „гориво“ и „поддръжка“, където електричката има сериозно предимство със 147 и 55 евро на месец срещу 281 и 83 евро за дизеловия седан.


Mercedes-Benz EQE


Каква е общата картина за Италия? Явно целта на Mercedes-Benz е да покаже, че разходите по луксозен електрически седан не са по-високи от тези за дизелови еквивалент. И крайната сметка показва 1279 евро месечно за EQE 350+ Launch Edition срещу 1270 евро за Mercedes-Benz E-Class 300d 4matic Premium Plus. Разбира се, за други пазари в ЕС сумите ще бъдат различни, но разликата в никакъв случай няма да бъде фрапираща.


0 от 500
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Бумеранг ( преди 1 седмица )
    Пежо 301, 1,5 Blue HDI, 102 КС. Нова за 27 000 лева! Разход градско 5 дизел! Извън града-4 на 100.....Край на тъпите сравнения! Колата я взех 2020 г.
  • #23
    2 rate up comment 7 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 1 седмица )
    Конкретно погледнато - тука и 2-та модела са си чиста ГРЕДА за умния потребител, който НЕ е толкоз ЛУД и загубил ума и дума, че да си позволи тия коли и добре изглеждащи ГЕРМАН.БАРАКИ за 200К в лева... Чисто и просто се пренасочва към нещо здраво, изцяло рилайбъл, икономично и в перспектива издържащо на местната родна БГ-експлоатация с оглед тукашните магистралки... В кризисна епоха като сегашната ни НЕ СЕ инвестира в люкс - машина от премиуМ-Бранд, особено пък МърсеЙдис Бенс...
  • #22
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Pon4o ( преди 1 седмица )
    Моя дизел е на 15 години,кой миксер ще изкара 15-20 години без да се сменят батерийте,който струват половината кола,дизела е във пъти по изгоден, всичко друго са глупости,а със тези приказки за електрификация ви казват че който нема пари ще оди пеш,това е
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 1 седмица )
    Дачия на газ
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като цяло подкрепям 18-ти. Напревете си труда, вземете една Кона електрик и Дизел (или други с "равни параметрки") - и напрвате релаен тест Сандански-Варна примерно, а най-добре би било София-Загреб/Будапеща/Виена да кажем. След това напишете колко време е отнело на едната и деугата, разходите, застраховка, данъци. Поддръжката е относително, но да ДВГ има нужда от малко повече грижи.
  • #19
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 седмица )
    Абе редактора сега защо ги пуска тези статии, които са предназначени за едни други хора в едни други страни.Тука статията трябва да е например, кой е по премиум от 15 годишните премиум дараци. Кои са най яките гуми втора ръка. И кои автомобили си вървят прекрасно със светещи като коледна елха табла. Скед 10 години елелтромобилите ще станат интересни и в България.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Абсолютни фантасмагории ! Седан Евро производство 1/3 обем на ДВГ никакви разходи за лизинг в провинция на РБ зони за плащане няма разход гориво на месец за 1000 км 160 лв /80 евро нямат шанс за подобна агитация !
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Относително е ( преди 1 седмица )
    Дори сега ДВГ варианта да излиза по-евтино другата година идва следващото поколение на Е и ако съдим по Ц-класата ще е значително по-скъпо. Много зависи и при препродажба каква ще е цената а там важно е колко още живот има батерията с такъв голям като за електромобил пробег EQE би трябвало да запазва добра цена и батерията да изкарва около 500хил. км при нормално каране
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    EQE 350+ Launch Edition не е ли само със задно?
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    10-ти защо да е уникална? Аз тази кола не я карам само градско, а и извън и то предимно магистрала, според ограничнието и до +20 .т.е 150, в което не виждам нищо уникално. В (задръстен) градски цикъл, сппри-тръгни през 2-50-100м, не мисля че електричката ще е връща толкова много при спиране. Просто стереотипа - колата ми ее предимно градско, пречи на много да видят реалния проблем на електричките. Лично правя 30к+ годишно, като чисто градко е макс 5% другото е смесен / извънградско