IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелов премиум-седан или луксозен електромобил – кое излиза по-евтино?

Mercedes-Benz сравни разходите за Е-Class и EQЕ, като резултатът е много любопитен

Германският производител Mercedes-Benz публикува много любопитно сравнение на разходите за закупуване и притежаване на два от най-важните модели на марката – класическия седан E-Class с дизелов двигател и новия електромобил EQЕ. В случая са използвани версиите EQE 350+ Launch Edition и E-Class 300d 4Matic Premium Plus.


Mercedes-Benz EQE


Идеята в случая е да се покаже, че новите електромобили на марката съвсем не са по-скъпи (като цяло) от тези с конвенционално задвижване. Затова и става дума за модели, чиито купувачи не получават никакви стимули при тяхното придобиване. Освен началната цена, в сравнението са включени и разходите за притежание, а крайният резултат е... равен.

Започваме от цената при дилъра, където дизеловата Е-Class има сериозно предимство. Покупката на E-Class 300d 4Matic Premium Plus излиза 74 791 (по каталог), докато при EQE 350+ Launch Edition сумата се увеличава до 93 017 евро. Тази по-висока каталожна цена се запазва дори при 36-месечен лизинг или оперативен лизинг при пробег от 90 000 км. Ако авансово платената сума е 21 000 евро, то при E-Class вноската е 688 евро, а за ЕQE – 1018 евро (посочените цени са за Италия, така че на други пазари в ЕС може да има разлика).


Mercedes-Benz EQE


Предимствата на дизеловия вариант обаче свършват дотук. Повечето експерти са на мнение, че цените на електромобилите и модели с ДВГ ще се изравнят не по-рано от 2024 или 2025 г., но и сега разходите за моделите на ток са много по-малки. От Mercedes-Benz посочват, че за EQE (отново в Италия) пътен данък не се плаща, докато за Е-Class той е 52 евро на месец. Електромобилът е освободен от такси за паркиране в зона С, където дизеловият седан плаща 60 евро на месец, както и в „синя зона“ (Е-Class – 40 евро на месец).

Освен това, за EQE за застраховката „Гражданска отговорност“ е 50 евро на месец, докато за Е-Class е 75 евро. Към всичко това трябва да се добавят и по-ниските цени за „гориво“ и „поддръжка“, където електричката има сериозно предимство със 147 и 55 евро на месец срещу 281 и 83 евро за дизеловия седан.


Mercedes-Benz EQE


Каква е общата картина за Италия? Явно целта на Mercedes-Benz е да покаже, че разходите по луксозен електрически седан не са по-високи от тези за дизелови еквивалент. И крайната сметка показва 1279 евро месечно за EQE 350+ Launch Edition срещу 1270 евро за Mercedes-Benz E-Class 300d 4matic Premium Plus. Разбира се, за други пазари в ЕС сумите ще бъдат различни, но разликата в никакъв случай няма да бъде фрапираща.


0 от 500