IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Genesis стана новият феномен на пазара

Премиум-марката на Hyundai увеличи продажбите си с близо 60% в кризата

По време на криза винаги има печеливши и губещи. Автомобилната индустрия е изправена пред редица предизвикателства и заплахи, като някои от големите световни икономики са заплашени от изпадане в рецесия през следващите месеци. В този контекст е интересно да се види как някои производители успяват да постигнат отлични резултати дори в такива тежки условия, пише в анализа си Фелипе Муньос, експерт в JATO Dynamics – компания, специализирана в анализ на автомобилната индустрия.


Genesis


Пример за това е Genesis – премиум-марката на Hyundai, която през 205 г. официално бе обявена за самостоятелен производител. Две години по-късно компанията пусна първия си модел - Genesis G90 (на снимката). Той беше обявен за „прогресивна интерпретация на модерното задвижване на задните колела на спортен седан".

Решението на Hyundai се оказа успешно, като според глобалните данни за миналата година новата марка е продала 200 000 нови коли. Това е с 58% повече спрямо 2020 г., когато също беше отчетен ръст – 55% повече от 2019 г., при това в условия на криза, причинена от последствията от коронавируса.


Genesis


През 2018 г. Genesis е продал 77 000 нови коли, като оттогава марката непрекъснато увеличава резултатите си благодарение на последователността си при пускането на продукти на пазара. В началото автомобилите на бранда представляваха подобрени модели на Hyundai, но постепенно Genesis премина към собствени технологии и индивидуален дизайн. Сега гамата на марката включва три седана, комби за европейските пазари и три SUV, като всички са позиционирани на нивото на BMW и Mercedes-Benz.

Подобно решение се оказа правилно, но не е единственият фактор за успеха на Genesis. Още при отделянето си от Hyundai марката си избра ключови пазари, които да бъдат идеалната отправна точка за нейните продукти. Основният, разбира се, беше САЩ, тъй като без него нито една първокласна марка не може да оцелее. Другият важен пазар беше домашният – този в Южна Корея, където все още се търсят големи седани.


Genesis


Едва след като си осигури сериозно присъствие на тези два пазара, Genesia погледна към чужбина. Марката влезе в Европа през 2021 г., а отскоро се предлага и в Китай, където премиум-моделите се радват на най-голямо търсене в света. За целта Genesis готви и специални продукти за Китай, които ще се отличават и които със сигурност ще увеличат продажбите.

Ясно е, че не е никак лесно да се състезаваш с BMW, Audi или Mercedes, но не е и невъзможно. Марки като Tesla, Volvo и Lexus го направиха по-рано, сега Genesis подхожда по различен начин, който също носи успеха. И може да бъде отличен пример за брандове като Jaguar, Infiniti и Alfa Romeo, които също имат амбиции, но засега не могат да ги реализират.

Снимки: Motor1


0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Градът ( преди 2 месеца )
    Тази кола е извънземна както и СУВ им.С тази мсрка Корейците смазаха всички други.
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 месеца )
    Вече никой не е абониран за успеха. Това което го видяхме при преносимите телефони ще се случи и с колите. Преди кой щеше да повярва че някакви китайски марки ще изместят лидерите Нокия, Сименс, Сони-Ееиксон. А сега тези марки или дашат праха на Хуаей и Шайоми или са изчезнали от пазара.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    ФiН-ФЭНь_BM1ГЛАДБАХ! ( преди 2 месеца )
    ОЩЕ преди повече от цели 3 год. лично аз бях предрекъл, че това е новият ауто-БуМ на континентална ЕU, к. много скоро ще отнеме палмата на ГЕРМАН.премиуми, но НИКОЙ тук не иска да признае тяхната инвенция и прогрес.напредничава визия, подплътена от абсолютно качество, здравина, возия и визия, при 1 по-голема горивна консумация! Но пък продажбите им скачат и до края на 23-та ще надскочат 250 хилки в световен мащаб. Иначе люкс-Брандът е основан 2015-та година и оттогава продава в САЩ и Кенъда.
  • #5
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 месеца )
    Dnes v USA vsichko se prodava s nadcenka, vkl. Genesis. Pri tova predplashtash i chakash vkl. godini. Chaka se i za Genesis. A s nadcenkite bih se zamislil da go kupia ako moga da kupi Mercedes ili BMW na syshata cena. Ne mislia che Genesis ima shansove sreshtu kitaicite. Vyprosyt e dali shte gi dposnat v USA. Zashtoto kato predlagane i cena shte ugrobiat vsichki ostanali, vkl. Genesis.
  • #4
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    Не знаех че тази марка е създадена през 205 година, т.е. по времето на римската империя...действително марка с много дълбоки корени...
  • #3
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Стоев ( преди 2 месеца )
    Добри са, безспорно. По нищо не отстъпват на немските премиум марки, но трудно ще се преборят с предразсъдъците на европееца.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Да, така е. Освен това като продажбите пораснат от почти нищо, е нормално да са толкова високи.
  • #1
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чак пък феномен! Тук не ги карат много, /като в онзи виц/, а и по света покупката им е въпрос на компромис между имидж и цена! Имат още много да стигнат първо Лексус, Аглока и чак тогава Мерцедес и БМВ.