BMW AG е продал повече премиум леки автомобили през миналата година от основния си конкурент Mercedes-Benz. За последен път това се случи през 2015 г.
„Горд съм да съобщя, че марката BMW е № 1 в световния премиум автомобилен сегмент през 2021 г.“, написа Питър Нота, ръководител на продажбите в BMW AG, в LinkedIn.
По информация на Bloomberg, BMW все още не е публикувало подробни данни за продажбите за годината - окончателният отчет ще се появи на 12 януари, но явно Питър Нота разполага с все още непубликувани данни.
Официално известно е обаче, че през първите девет месеца на 2021 година BMW е продала 1.7 милиона автомобила на клиенти от цял свят, което е със 112 000 автомобила повече от продадените от пътническото подразделение на концерна Daimler превозни средства.
Експерти коментират смяната на лидерските позиции с факта, че базираният в Мюнхен автомобилен производител бе по-малко засегнат от глобалния недостиг на полупроводници, който принуди производителите на автомобили по целия свят да намалят драстично производството.