Tesla може да празнува, защото изпревари Mercedes-Benz по продажби в т.нар. премиум сегмент на един от най-големите пазари в света – този в САЩ. Компанията на Илон Мъск се изкачи до номер три в класацията по продажби на премиум марките, като отчетеният период е за първите три тримесечия на засегнатата от недостиг на чипове 2021 година. Така Tesla се зад Lexus, които са на второ място и зад лидерите от BMW. Компанията от Силициевата долина е продала 230 855 автомобила от януари до септември.
Според Automotive News с този резултат Tesla задминава Mercedes, които са продали 214 000 автомобила за същия период. Lexus са реализирали 246 000 продажби, а BMW - 259 000. Продажбите на Tesla са се увеличили със 76% спрямо същия период от миналата година. Това е двойно повече от продажбите на BMW и Lexus, които са нараснали съответно с 36% и 33%.
Обичаме да се подиграваме с електромобилите Tesla и често има за какво - за "безгрешния автопилот", за изцепките на Мъск в Twitter, но трябва да признаем, че това е впечатляващ подвиг. В допълнение към недостига на чипове и общото неразположение на бранша вследствие на пандемията, Tesla прави подвиг, продавайки само четири модела, в сравнение с няколкото десетки на Mercedes.
„Може да е малко рано да се каже, че Tesla надминава Mercedes по продажби за постоянно, но фактът, че успя да го направи с много по-ограничена продуктова линия, е впечатляващ“, казва Джесика Колдуел - изпълнителен директор в Edmunds. „Като се има предвид положението с недостига на чипове, преждевременно да се правят каквито и да било дългосрочни декларации, не е сериозно, но това все пак показва силата на Tesla.“
Така че Мъск би трябвало да прави обиколка на победата, но вместо това може да се сблъска с Комисията за ценните книжа в САЩ, след като изпрати анкета до своите последователи в Twitter, питайки ги дали трябва да продаде част от акциите си. Той обясни, че мисли да направи това и го направи, след като получи подкрепата на последователите си. Но връщайки се към темата за това, че Tesla задмина по продажби гигант като Mercedes, трябва да си зададем и няколко въпроса.
Първо рано е за пиршество, трябва да изчакаме няколко месеца или години, за да видим дали тази тенденция ще се задържи. Но по-важното е, смятаме ли, че Tesla e премиум марка? Защото шефът на BMW заяви: Tesla не е премиум марка.