fallback

11 причини защо бензинът ще остане скъп още дълго

Политическите игри и уж неминуемата Зелена сделка саботираха добива на петрол за години напред

Искате ли един безплатен и доказано полезен инвестиционен съвет? Никога не се опитвайте да предвидите цената на петрола. Основният ни източник на енергия упорито отказва да се подчинява на пазарни закони и на икономическа логика. Може би защото, както охотно признаваше Ти Буун Пикънс, един от най-големите познавачи в тази област, при него "не съществува такова нещо като свободен пазар".                         А Дан Дикър, легендарен трейдър на Нюйоркската борса, казваше така: "Петролът е калпава инвестиция, защото всъщност изобщо не е инвестиция. Той е по-скоро облог, с прикачена към него тиктакаща бомба".

Днес, когато добрата стара петдесетачка ще ви осигури едва около 15 литра на бензиностанцията, всички се надяват високите цени на суровия петрол да вървят към края си. Но колкото и непредсказуеми да са те, почти всички фактори сочат в обратната посока - горивата ще останат скъпи много по-дълго, отколкото ни се иска. Ето основните фактори, които движат този пазар.              11 ключови факта за цените на петрола (ГАЛЕРИЯ):

     * Статията е публикувана в Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE, брой 143 / 2022        

fallback
  • #12
    до 9 ( преди 2 години )
    Ти май не схващаш как функционира т. нар. свободен пазар :D Повишеното търсене позволява да се искат по-високи цени за суровини, които така или иначе са ограничени, също като петрола. Ако ставаше дума за слънчоглед примерно, твоята логика би работила. Всеки може да го засее, почти надсякъде. Но не всеки може да произвежда кобалт или никел... А рециклирането на литиево-йонни батерии е по-енергоемък процес от оригиналното производство
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    "Батериите, които познаваме са все още са твърде неефективни, скъпи и за сметка на това с кратък живот, а производството им поне толкова мръсно, колкото на горивата."Точно там е разковничето. Новите батерии вече са с 10 000 цикъла живот и продължава да расте, винаги са били ефективни - дори сега са над 90% при всички загуби от променлив към прав ток и обратно. Първоначалната цена няма значение, а колко струва един цикъл, а замърсяването зависи от енергията за производството и транспорта им.
  • #10
    До 7 ( преди 2 години )
    Ако се построят всички тези 24 гигавата мощности, а не забравяй че всеки месец се добавят заявки за по още 1-2 гигавата поне първите години цената няма да става отрицателна, защото сме свързани към Европейския пазар и количествата ще бъдат изкупувани от там защото цените са по-високи. Балансирането също не е проблем, защото не ни трябват батерии на този етап, защото си имаме ПАВЕЦ и достатъчно ВЕЦ-ове за баланс и по тази причина нямаме газови централи, които са следващото идеално нещо за баланс
  • #9
    До 6 ( преди 2 години )
    Ти май не схвана, че при много инвестиции в производството на батерии и в мините и преработвателните предприятия за материалите за батерии, няма да има недостиг на батерии и материали, а ще има свръхпроизводство и свръхпредлагане, което ще изпревари или в идеалния случай балансира търсенето и по тази причина цените на батериите ще паднат. Инвестицията в рециклиране на материалите ще ги направи още по-евтини
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Всъщност високите цени на петрола направиха прехода към ел коли необратим . Засега в богатия Запад , а скоро и при нас . А после да му мислят държавите бензиностанции .
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    ВЕИ не са алтернатива на изкопаемите горива на този етап поради невъзможността да се съхранява добитата електроенергия. Ако се построят всички заложени мощности ефектът ще бъде отрицателни цени (производителят да плаща на купувача) при пиков добив. Батериите, които познаваме са все още са твърде неефективни, скъпи и за сметка на това с кратък живот, а производството им поне толкова мръсно, колкото на горивата.
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    При бум в търсенето цените на суровините растат, а не падат. Това поне го видяхме ясно в последните години. Литий, кобалт, никел, паладий, мед, графит - всичко е скочило в пъти
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Пазарна икономика брат. Сега има бум на инвестициите във ВЕИ заради високите цени на тока, а след това ще има бум на инвестициите в батерии и материали за производство на батерии заради високите цени на батериите и цените им ще паднат при свръхпроизводство. Разбира се че това ще са бавни, но за сметка на това необратими процеси
  • #4
    до 3 ( преди 2 години )
    чудесни са ВЕИ, и аз сложих четири панела преди години и за себе си съм доволен. Но остава проблемът за съхранението. Суровините за батерии ще стигнат до небесата в близките пет години. А междувременно за всеки мегават от вятър или слънце трябва да се държи студен резерв на газ...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Само в България в момента има заявка за изграждане на 24 гигавата централи от възобновяеми източници, предимно фотоволтаици, като повечето от тях са натрупани само за тази година. Дори само на половината да бъдат издадени разрешителни, цената на тока ще се срива всеки път, когато пекне слънце през следващите 25 години. А както се вижда от статията, никой не може да прогнозира цената на горивата дори за няколко месеца напред, да не говорим за 25 години напред.
fallback
Последни