IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мистериозна катастрофа с BMW iX озадачи Германия

Един човек загина, а девет бяха ранени в инцидента, за който полицията заподозря, че е по вина на автопилот

Мистериозна катастрофа с електрическо BMW iX отне един живот и рани още деветима в Германия. Полицията започна разследване по съмнение, че автомобилът е бил с автономно управление, но от BMW категорично отрекоха подобна възможност.
    
      
BMW iX катастрофа
Всички пътници в смазаното BMW са оцелели, включително и детето на година и половина

   
   
В понеделник следобед електрическото BMW пътувало от Цайнинген към Фредщетен, с 43-годишен мъж зад волана и още четирима пътници, включително момиченце на година и половина. В един дълъг десен завой автомобилът напуснал лентата си и ударил идващия насреща Citroen, който се завъртял и блъснал Seat Alhambra, подпалвайки го. С все още неубита скорост, BMW-то ударило почти челно и ван Mercedes Vito, убивайки на място 33-годишния му пътник и ранявайки шофьора. Всички пътници в злополучния iX са оцелели и са хоспитализирани.
    
       
BMW iX катастрофа
       
       
Заради зловещата катастрофа път В28 е бил затворен за почти осем часа. Полиция в Тюбинген води разследване, тъй като върху BMW-то е открила стикери "Автономно управление" и подозира, че колата може да е била на автопилот по време на катастрофата. От BMW обаче категорично отрекоха и обясниха, че автомобилът е снабден само с асистиращи системи от второ ниво, също като стандартното iX.
     
      
BMW катастрофа
       
            
При ниво 2 шофьорът изцяло носи отговорност и не може да оставя автомобила да се управлява сам. "В момента изясняваме точните обстоятелства около инцидента", заяви говорител на компанията. "Едно нещо вече е сигурно: замесеният автомобил BMW не е бил автономно управляем".


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    5-и ( преди 2 години )
    Много лесно! Явно не си никак запознат с нещата щом задаваш подобни глупави въпроси. Последният етап на тестване е част от колите се дават на служители и те ги ползват, като лични за даден период и всеки ден се свалят данните от колата и се анализират от компанията производител. Преди години имаше дори обяви за тестване на коли. Дават ти кола за тестване, сипват ти гориво и си длъжен на ден да правиш 200 км в градски условия и 500 км извънградско или нещо такова беше и ти плащат за това.
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Защо да няма 4 пътника в тестов автомобил. Едното няма общо с другото. Друг е въпросът, че се съмнявам да е бил тестов, при положение че в него е имало детенце на годинка.
  • #6
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Автономните автомобили никога не са били добра идея. Дори и да изглеждат примамливо като някаква супер иновация от бъдещето, реалностите се оказват доста сложни. Проблема не е толкова технологичен колкото е чисто математически и статистически и до някъде и философски. Динамиката на пътния трафик и безкрайния брой възможни ситуации които могат да създадат ПТП никога няма да бъдат обхванати на 100% от софтуера. Също се създава и правен проблем за това кой точно носи отговорност.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви,как в "тестови автомобил" има 4 пътника !??!?
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко катастрофи трябва да станат и колко хора трябва да умрат, за да се спре с тези опити за автономни автомобили. Нека си ги тестват на писти и пътища без обществен трафик. В противан случай става, като вак$ините-експерименталки, които се експериментират директно върху живи хора. Същото е и с тези системи. А колкото до катастрофата, нямам съмнение, че всичко ще се потули, както често се случва с неща свързани с някоя голяма немска компания. Примери има много с немските автомобилни фирми.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Баце, я пий едно кафе, че нещо си далеч от мисълта си :D
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ..което ме навежда на идеята, че е била на автономно, дала е звуковите сигнали да сложи ръц на волана, но шофьора явно е игнорирал, и рзчитал на лейн-асистента, но система е изключила в завоя. Оттам нататък мазало.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Незнам откъде сте я преписали и оставям географията настрана, но сте пропуснали малко.. като по немските издания се казва че БМВ-то е бил тестова кола. Друга тема е, че немските дори на автномен режим искат ръцета на волана, иначе се озллючва след 10с.