IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха единствената причина за избор на механични скорости

Въпреки нея, краят на този тип задвижване вече е съвсем близо

Когато през тази пролет Mercedes-Benz обяви, че ще се откаже от ръчната скоростна кутия от 2023 г., част от шофьорите се почустваха облекчени, докато друга се натъжи сериозни. Защото, докато мнозина смятат, че манипулирането на скоростите и съединителя е трудно или поне неудобно, за някои това е олицетворение на спортното шофиране.


механични скорости


Колкото и шумна да е дискусията между привържениците на двата тима задвижване, след появата на трансмисията с двоен съединител и нейното триумфално разпространение в компактните автомобили, механиката е безнадеждно остаряла. Трансмисията с двоен съединител е автоматизирана ръчна трансмисия, която може да сменя предавките много бързо - или сама, или чрез натискане на превключвател или лост.

Тъй като не се нуждае от педал на съединителя, мнозина възприемат „робота“ като автоматик, без да навлизат в подробности. Досега се смяташе, че ръчната скоростна кутия е не само по-спортно (от гледна точка на скоростта на превключване), но и по-икономично решение за намаляване на разхода на гориво.

„Тази преценка вече не е валидна, защото автоматичните трансмисии са настигнали ръчните трансмисии по отношение на ефективността - казва Петер Керкрат от експертната организация KÜS. - Особено скоростните кутии с двоен съединител - те превключват по-бързо от всеки състезател. Освен това дните, когато разликата в разхода на гориво беше един или два литра при сравняване на версии с механика и класически автоматик, отминаха. Ето защо, освен маркетинговото обещание за предполагаемо спортно усещане, единствената останала точка в полза на механиката е цената“.

Това се дължи на факта, че механичните кутии са по-малко сложни за производство и съответно по-евтини. Следователно колите с механика средно струват по-малко, но с масовото производство това предимство изчезва.

„Освен това, тъй като производителите трябва да тестват и хомологират всеки отделен вариант на модела, което е огромен разход. И той ги принуждава да се опитват да намалят разнообразието в гамата си“, каза Брита Сигърс, ръководител продажби в Mercedes-Benz.

Нещата опират не само до пари, но и до място Чрез пълното премахване на ръчните скоростни кутии, производителите спестяват не само пари, но и място в кабината, а това от своя страна е в полза на клиентите. В основата на централната конзола, където някога трябваше да се поставят обемисти скоростни лостове, все по-често се монтира само компактен превключвател, а до него често се поставя още една поставка за чаша, подложка за безжично зареждане на смартфон или ниша за съхранение.

Между другото, Mercedes не е сам в намерението си да се откаже от механичната трансмисия. По информация на германския вестник Automobilwoche, VW също иска да се откаже от ръчната скоростна кутия до 2024 г.

0 от 500
  • #14
    39 rate up comment 3 rate down comment
    Кочев ( преди 1 година )
    Зависи от характера на шофьора. При автоматичните скорости, дори DSG "manual" ми се разминава с желанията, какво искам да прави колата! С ръчните скорости желанията ми се предават директно и моментално, дори да са нелогични за автомобила!
  • #13
    14 rate up comment 17 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    И аз от 30 г. работя с телефон с шайба и не съм изпитвал нужда от дисплей и "умен телефон". А бе човек, всяко нещо с времето си! Как да изпитваш нужда от нещо, което не си опитал и не познаваш!
  • #12
    43 rate up comment 12 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Да ми се обяснява че няма смисъл от ръчка, е като да ми се обяснява че няма смисъл от механична връзка на волана с колелата. Става въпрос за усещане и контрол. Съединителят също е важен в някой ситуации, полусъединител и тем подобни финни боравения с техниката. Който иска колата му да го вози - ок. Но все още има и ще има доста шофьори който приемат шофирането като емоционално изживяване. Свързано с усет, мисъл, инстинкти , ангажираност. И това сме клиенти дето не сме за изтърване.
  • #11
    14 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом шофираш от 30 години значи си карал все модерни коли :) . Купи си нов автоматик и той ще те надживее , и това не е баламосване , а самата истина !
  • #10
    45 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Малко ми е странно - аз шофирам от близо 30 години и досега не съм изпитал необходимост от автоматични скорости, но сега ми казват точно обратното. Аз ли греша или ме баламосват с очевидната цел да печелят повече.
  • #9
    41 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Автомата е с двойно по-къс живот от ръчката.Майстори да ги ремонтират няма във всеки град,и реално ще стоиш без кола със седмици. Цената за ремонт е солена.Кой е толкова спрял,че да иска да си купува нещо ненадеждно което е с млаък ресурс освен някой обичащ да си пие кафето по сервизите.
  • #8
    10 rate up comment 38 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ръчните скорости са бавни за съврвменвн авромобил за някоя Зазка 20 коня стават
  • #7
    40 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пък зад автоматите се крият лоши или мързеливи шофьори. След лоста ще искат и волана да им е автоматичен.
  • #6
    9 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак механиката същи избива и комплексите на пуберитетите
  • #5
    42 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямам нищо против да карам автомат, но мога да си позволя само кола втора ръка, която в най- добрият случай е на 200к реални км. Тамън на време за ремонт на автомата от порядъка на 2500- 3000 лв. За нова кола- ясно. Макар че някой "хот хеч" винаги е по- добре с ръчна