IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът в Западна Европа падна до най-ниското ниво в историята

През март пазарният дял на това гориво вече е по-малко от 10 процента

Увеличеното търсене на чисто електрически превозни средства (BEV) в Западна Европа от началото на 2025 година доведе до намаляване обема на автомобилите с ДВГ, което сви дела на дизела до най-ниското ниво, регистрирано досега, показват данните на GlobalData.


Дизел


През март продажбите на дизелови автомобили в Западна Европа достигнаха 140 000 броя, което е най-ниската стойност за този месец от началото на възхода на дизела като доминиращ избор. В Германия, въпреки че остава основен двигател на търсенето на дизелови коли в региона, продажбите на тези автомобили са намалели с над 30 000 спрямо март 2024. Няма никакво съмнение, възстановяването на пазара на електромобили там има поне частичен принос за този спад.

В други държави като Италия и Франция също се отчита значителен спад в търсенето на дизелови автомобили. В Испания и Обединеното кралство обаче пазарът остава по-стабилен, макар че Великобритания делът на дизеловите коли вече е паднал до изключително ниско ниво.


Дизел


В Германия делът на дизеловите автомобили, които са хибридизирани (предимно 48-волтови "меки" хибриди), остава постоянен – около 30%. Тъй като в сегмента на дизеловите коли не се очаква значително развитие, не се предвижда тази стойност да се променя съществено до окончателното изтегляне на дизела от пазарите в Европа, което най-вероятно ще се случи в началото на следващото десетилетие.

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Ганьо ( преди 3 седмици )
    Причината е все по ниският добив на качествен петрол от който се прави дизел. Делът му е наполовина от целият световен добив някъде около 60 милиона барела и средно на година намалява с около 2 милиона. Проста геология и термодинамика.Всеки квадратен сантиметър на земята е проучен от петролните компании с модерните джаджи с които разполагат. Остана им само фракинга с него ще удължат агонията едно десетилетие. После само електрички влак и градски транспорт а дизела ще запазят за тежкия транспо ...
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Причината е проста- няма предлагане. Карайте си тротинетките , литър нафта падна от 1,40 евро на 1,19 . Аз съм доволен
  • #14
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Такива коли вече не се продават (освен умиращите немски бангии).
  • #13
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 седмици )
    Възходът на дизела тръгна от Германия. Полудържавната ВеФау груп, подкрепяна мощно от правителството и медиите, възхваляваше новите системи (ди пи ефи, нови е ге ери, нови комън рейли....) като абсолютно еко безвредни. След 10тина години тези коли дойдоха при бай ***, който ги караше с крадени нафти от БДЖ и разни транспортни фирми. Правеше маладжи от крадени трансформаторни масла и олио от кръчмите....А, синовете на бай *** растяха и се кефеха на чипосаните пушилки....
  • #12
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Не вярвам. ( преди 4 седмици )
    Там на запад в големите градове може и с тротинетки да се движат. Но където се върши работа и по пътищата къде се навъртат много километри всяка втора кола е дизел. И фирмите купуват основно дизел. То и няма друг избор. Кой нормален ще кара бензинов камион или бус? За електрически пък да не говорим. Загубена кауза са.
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Хехе ( преди 4 седмици )
    Дискусия с електрическата латерна?!? Кой ще дръзне да води дискусия с електрическата латерна,дрънкащия дрънкач?
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    Теслю адреналинката електричка се взема като последна инстанция.Спор с нищо не вдяващ зомбиран електрофил е безсмислен.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ся ше дойде да се обяснява, че всъщност той изобщо не е бил Тесла сектант, и ние не сме го били разбрали като обясняваше преди няколко години за 20-те милиона продажби и неминуемата световна доминация на Тесла, понеже те всъщност са енергийна и ИИ фирма. Ама това е понеже всички сме "функционално неграмотни", а само той и онзи другия, дето живеел в Англия разбират колко е хубаво да живееш с електричка, хеле пък Тесла.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 4 седмици )
    Хайде тротинети, ела да обясниш как винаги си казвал, че е по-добре да си купиш дизелова баничарка вместо Тесла, дори и втора ръка, но всички които казваме, че електричките още не са достатъчно добре, сме антиелктрици, антиматематици, неграмотници и т.н. Ела да кажеш как винаги си критикувал Тесла и Мъск, дори когато си целувал портрета му с език. Дано РУК поне си спази съветите и те игнорира, че отидоха 250 коментара, 200 от които твои.
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 4 седмици )
    Тротинетефенди си кара дизела с нафтичка от БДЖто,но мечтае за Кибертрък.