IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци направиха „вечна“ батерия

Новият акумулатор ще може да бъде зареждан 20 000 пъти

Един от най-големите недостатъци на електрическите автомобили е ограниченият пробег и постоянното безпокойство на шофьорите колко е заредена батерията и дали с едно зареждане ще стигнат крайната цел. Този проблем вече трябва да е разрешен, ако се вярва на китайската компания Tsinghua, която обяви разработката на „вечна“ батерия, която може да бъде зареждана 20 000 пъти.


bat


Ако се приеме среден пробег от 500 км, тогава с тази батерия ще се изминат 10 милиона километра! Доколко са реални твърденията на китайската компания обаче, засега не може да се каже.

Правени са много класации на автомобилите с най-дълъг пробег досега. В края на миналата година такава публикуваха и експерти на изданието Autohome за коли, предлагани на пазара през 2021-а. И номер едно е китайският NIO ET7 с мощност 644 к.с., капацитет на батерията 150 кВт/ч и 1000 км пробег.


NIO ET7


Ако хипотетично приемем, че пробегът на едно такси в София дневно е 100 км (за по-лесно смятане), 20 работни дни са 2000 км, умножено по 12 месеца става 24 000 км на година. Това са 48 зареждания с „вечната“ батерия (среден пробег 500 км) . А 20 000 зареждания ще стигнат за… 416 години!

 

 

0 от 500
  • #3
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната фалшива новина на тази тема която я няма във никой от най-известните автомобилни сайтове
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Продължение ( преди 2 години )
    Така дори по един цял цикъл да се прави на ден, което е практически невъзможно, 10 000 цикъла ще бъдат направени за 30 години, което пак ще е повече от живота на автомобила и следователно батерията ще може да се сложи на друг автомобил или да се ползва за локално съхранение на енергия в дома или предприятията, преди да дойде време да се рециклира след трийсетина години.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно преди няколко минути в друга тема обясних, че така или иначе 9000 от тези 10000 цикъла живот на батерията няма да могат да бъдат употребени за шофиране, затова е логично да се ползват за съхранение на енергия от мрежата и след това да бъдат връщани обратно. Например с бавно зареждане 20kW една 100 киловатчаса батерия ще се зарежда пет часа, докато пече слънце под фотоволтаиците където е паркирана, а след това тази енергия може да се използва за домакинството или печалба чрез продажба.