IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen показа как работи новото активно окачване на C5 X

Вижте технологията Advanced Comfort Active Suspension в действие (ВИДЕО)

Френският производител Citroen е известен с някои от най-комфортните автомобили, създавани някога. Въпреки че спря поставянето на легендарното хидропневматично окачване на своите модели, компанията разработи нова технология, която е подчинена изцяло на комфорта при возене. И тя дебютира при новия флагман на марката C5 X.


Citroen


Всъщност, plug-in хибридният вариант на C5 X е единственият Citroen, който се предлага стандартно със системата „Advanced Comfort Active Suspension“. Тя запазва двойните хидравлични възглавници, които се срещат и при други модели на марката, но ги комбинира за първи път с електронно управление на амортисьорите. От Citroen твърдят, че благодарение на това новият им флагман предлага „несравним комфорт в своята категория“, въпреки че не е ясно за кой сегмент точно става дума.

В публикуваното от производителя видео можем да видим C5 X да преминава през различни видове неравности, да спира рязко и да прави високоскоростни маневри, подобни на „Лосовия тест“. Мекотата на окачването е очевидна, като автомобилът се справя дори в екстремни ситуации. Всяко от четирите колела се управлява независимо, като разчита на набор от сензори (четири сензора за вертикално положение и три сензора за скорост на колелата), анализиращи пътните условия, за да може електронният блок за управление да определи оптималната конфигурация на амортисьорите в реално време.



Системата работи с три режима – нормален, комфортен и спортен. Първите две са сходни при шофиране под 50 км/ч, но имат различна настройка при по-високи скорости, давайки приоритет на управлението (в Citroen наричат това „пътуване с вълшебно килимче“). Третият режим – Sport, е по-подходящ за енергично шофиране, въпреки че този термин не изглежда много подходящ за подобен автомобил.

Самият Citroen C5 X е базиран на уголемена версия на платформата EMP2, която се споделя с фастбек-кросоувъра Peugeot 408 и с Peugeot 508. Plug-in хибридният вариант е оборудван с 1,6-литров двигател с турбокомпресор и един електромотор, като съвкупната им мощност е 225 к.с. Тя се предава към предната ос чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди. Батерията с капацитет 12,4 кВт/ч осигурява пробег само на ток от 50 км.
Снимки и видео: Citroen


0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Някога имаше ХМ, DS... С6. Все коли имаши возия.Дори техен патент със сфери и хидравлика дадоха на Ролс Ройс и Мерцедес.. А сега мега грозен вид,некадърен мотор разработен с БМВ и тенекиено окачване с "умни" амортисьори.. Това го имаха още в Гоуф швабите. Падение истинско..
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ситрофен ( преди 1 година )
    към номер #4 - бива да лъжеш ама чак толкова.. Според мен, е била "нов" внос и тейко ти е бил първия горд нашенски собственик. След това сте я карали по пишман майстори,и с профани собственици е станала на дреп. После тия "френски чик.."Да,имат кусури като всички останали.Преживява се..Само припомни на нас незнаещите нещо за БМВ 2.0 мотора с ел.термостата и ел помпата...?А?Или на Х5 пластмасовите зъбни колела в междинния диференциал..Аман от разбирачи!
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Реално колкото и налагането немско у нас, имаше френски модели с воьия по добра и от мерцедес 500, без майтап. Карал съм и двата говоря за Ситроен с5 със сферите и мерджана с въздушното. Еми строена стоеше на една равнина и возеше като килим че, доката мерджана при ниски скорости добре, но над 60км климваше...
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха бмв са пред фашит тоя за 5-та серия говори
  • #4
    2 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Баща ми притежаваше 12 години Xantia(купена нова)и след 5-6 година като се повредиха сверите почна да вози по лошо от кола с обикновено окачване. Никакви ремонти не помогнаха или бяха временни. Накрая на живота му аз го карах и беше кошмарно, някой път като преминавах през някакви малки неравности нещо се бъгваше и задницата направо се катапултираше.Сега карам адаптивно на 5та серия с активна стабилизираща щанга и е невероятно комфортно и стабилно в завои. да не чувам повече за тея френски ***
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви ремонти на сфери, като една за 3-тото поколение Хидрактив беше 70-80 лв? Не си струват никакви ремонти.
  • #2
    31 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хидропневматичното окачване на Ситроен си беше супер и подмяната на сферите струваше жълти стотинки в сравнение с подмяна на възглавница на германското трио (еле пък да не говорим за подмяна на компресор че ми свърши въздуха още докато пиша ;))). Сферите за разлика от възглавниците могат и да се ремонтират лесно. Просто на германците им беше повече рекламата, а оттам рязко нараснаха и балъците, кандидати да им свърши въздуха ...
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изглежда супер, но не позволява саморегулиране на височината при различно натоварване и, разбира се, промяна на пътния просвет.