Възкресено по чудо Bugatti 57 S от 1937 година спечели голямата награда на журито в тазгодишното издание на Concorso d'Eleganza във Вила д'Eсте. Най-престижният конкурс за класически автомобили в света се проведе този уикенд на брега на езерото Комо.
Големият победител - Bugatti 57 S
Въпросното Bugatti 57 S е едно от едва четирите с каросерия тип кабриолет от Vanvooren. Преди да се озове в ръцете на гражданина на Монако Андрю Пискер, те още имало десет други собственици. Единият от тях, вицепрезидент на General Motors, решил да махне оригиналния редови 8-цилиндров двигател на Bugatti - един от най-редките агрегати в света - и да го замени с далеч по-плебейски V8 от Buick. Цели четири десетилетия по-късно оригиналният мотор, смятан за безвъзвратно загубен, бил обявен за продан и Пискер успял да възстанови автомобила до колекционерски вид. Това, елегантният дизайн и изключителната рядкост на колата й донесоха Trofeo BMW Group, наградата на журито в организирания от баварците конкурс.
Журито в действие
Общо 51 класически автомобила участваха в тазгодишното издание на Concorso d'Eleganza. Най-интересните от тях, както и разпределението на останалите награди, можете да видите в галерията под статията.
Класическият конкурс за елегантност e проведен за пръв път през 1929 година. От 2011 негов организатор е BMW Group, а мястото на провеждане си остава прочутата Вила д'Eсте - eлегантен хотел в Чернобио, на брега на езерото Комо, предпочитано място за аристократи и холивудски звезди.
Най-красивите коли от Вила д'Eсте 2022 (ГАЛЕРИЯ):
Голямата награда на журито - BMW Group Trophy - не се дава току-така. Type 57 е най-емблематичният модел в предвоенната история на Bugatti, разработен от Жан, сина на Еторе Бугати. Произведени са общо 710 бройки. Но специалната серия S (от Surbaissе - снижено) e значително по-рядка, както и по-късните, също базирани на нея модели Atlantic и Atalante.